نظارت تصویری با ۳۰ دوربین در محور‌های مواصلاتی فارس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: امسال راه‌های فارس توسط ۳۰ دوربین نظارت تصویری و ۱۳۹ سامانه هوشمند ترددشمار پایش می‌شوند.

علیرضا راستیار در مانور آغاز طرح ترافیکی ـ انتظامی راهداری زمستان استان فارس با اشاره گستردگی راه‌های استان گفت: استان فارس از نظر جغرافیایی شرایط ویژه‌ای دارد و حمل و نقل جاده‌ای فارس، نقش مهمی را در کشور ایفا می‌کند.

او بیان کرد: در سال جاری، راه‌های فارس توسط ۳۰ دوربین نظارت تصویری و ۱۳۹ سامانه هوشمند ترددشمار پایش می‌شوند و مردم می‌توانند قبل از سفر با تماس با سامانه ۱۴۱، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوا و همچنین راه‌ها، از سایر خدمات نیز بهره‌مند شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: بیش از ۲۱ هزار کیلومتر راه مواصلاتی دارد که نزدیک به ۱۷هزار کیلومتر آن در حوزه فارس واقع شده است و عملیات راهداری زمستانی جاری با ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری توسط بیش از ۹۵۰ راهدار و به کمک ۳۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین در ۱۶هزار و ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های فارس که از این طول راه، ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر با ۵۴ گردنه برف‌گیر به طول ۷۷۷ کیلومتر نیاز به عملیات برفروبی، یخ‌زدایی داشته تحت پوشش قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
باسرعت ۱۷۰ کلا بچه‌های روستاهای فارس وشهرستانهاهستنندبادرآمدروزی ۵میلیون
آخرین اخبار