مقاوم سازی شبکه گاز رسانی ۱۸ شهر فارس

مدیرعامل شرکت گاز فارس از اتمام بلوک بندی ۱۸ شهر استان برای مقاوم سازی شبکه و تأسیسات گازرسانی خبر داد.

علی‌اکبر میدان‌شاهی با اشاره به قدمت تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی کلان شهر شیراز به عنوان اولین شهر گازدار کشور، گفت: با توجه به ضرورت مقاوم سازی شبکه و تأسیسات فرسوده گازرسانی با هدف کاهش خطرات و آسیب پذیری در مقابل حوادث طبیعی و شرایط بحرانی، ۳۳ شهر در استان نیازمند بلوک بندی و ایزولاسیون بوده که بلوک بندی ۱۸ شهر به اتمام رسیده، بلوک بندی ۶ شهر در دست اقدام بوده و ۹ شهر هم در حال برگزاری تشریفات اخذ پیمان است.

او در ادامه با اشاره به انجام بلوک بندی در شهر‌های شیراز و صدرا به متراژ حدود ۶۰۰۰ کیلومتر گفت: عملیات اجرایی مقاوم سازی ۵ کیلومتر شبکه در شهر شیراز به منظور اجرای بلوک بندی و ایزولاسیون، در حال اجرا است و راه اندازی ۴۷ سامانه قطع اضطراری جریان گاز ایستگاه‌های شیراز نیز در دست اقدام است.

میدانشاهی با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های مقاوم سازی و ایمن سازی شبکه‌ها گفت: در ۵ ایستگاه، سکو‌های پیلار اجرا شده و طراحی برداشت محاسبه و آنالیز دیتا‌های ژئودوزی پیلار‌های شیراز در دست اقدام است و همچنین تجهیز ۲ دستگاه ایستگاه تقلیل فشار سیستم شتابنگاری و لرزه‌ای در حال اجراست.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص اعتبار بودجه چند برابری به کمیته مقاوم سازی شرکت گاز استان فارس بیان داشت: مقاوم سازی زیرساخت و نقاط آسیب پذیر در بخش‌های مختلف ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های ایستگاه‌ها و شبکه و تاسیسات گازرسانی یکی از اولویت‌های مهم این شرکت است که با تلاش همکاران در کمیته مقاوم سازی شرکت گاز استان فارس و تشکیل اتاق عملیات ویژه سریعتر از پیش، در شهر شیراز و استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در ادامه بیان کرد: با توجه به شناسایی تعداد ۱۰۵ ایستگاه TBS و ۱۹۳ ایستگاه CGS نیازمند مقاوم سازی، بازسازی ۱۶ ساختمان ایستگاه‌های تقلیل فشار TBS و CGS استان به پایان رسیده و مطالعه و طراحی ۲۵ ابنیه ایستگاه تقلیل فشار TBS و CGS انجام شده و شروع عملیات در شهر شیراز و استان در سال جاری در برنامه قرار دارد و هم زمان ۲۶ ایستگاه تقلیل فشار TBS و CGS در حال برگزاری تشریفات مناقصه است.

او با بیان این که بر اساس مطالعات و پیش ارزیابی‌های انجام شده بر اساس سن بنا و وضعیت ساختمان و ... تعداد ۵۴ ساختمان نیازمند مقاوم سازی مشخص شدند گفت: عملیات مقاوم سازی ۳ ساختمان اداری به پایان رسیده و ۲ ساختمان نیز در حال اجرا است و طراحی مقاوم سازی ۹ ساختمان اداری نیز انجام شده، ۱۵ ساختمان نیز در دست طراحی توسط مشاور ساختمانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار