مراکز پخش دارو، مراکز درمانی و دامپزشکی کرمان بازرسی می‌شوند

به منظور حفظ سلامتی، بازرسی ازکلیه مراکز پخش استانی دارو و واکسن،داروخانه ها،مراکز درمانی و مایه کوبی شهرستان کرمان به صورت مداوم انجام می‌شود.

زین الدینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری‌های دام و طیور موجب تامین سلامت و توسعه و رونق اقتصادی می‌شود، گفت: در راستای نظارت و اجرای قانون سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از توزیع دارو‌های غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته بازرسان این شبکه در بازدید‌های ادواری خود کلیه مراکز پخش استانی، داروخانه‌ها و درمانگاه‌های دامپزشکی را مورد بازرسی و رصد قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مصرف دارو‌های مناسب و درمان بیماری‌ها یکی از اساسی‌ترین موارد داشتن دام سالم و عاری از بیماری است و دام سالم موجب افزایش بازده اقتصادی صنعت دامپروری و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، افزود: مصرف دارو‌های تاریخ گذشته باعث پاسخ  ندادن به درمان و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در حیوانات می‌شود.

زین الدینی بیان داشت: اداره دامپزشکی شهرستان کرمان در راستای صیانت از حقوق دامداران، مرغداران و زنبورداران با بیش از ۲۵۰ مورد بازدید از مراکز پخش استانی و سایر مرکز بخش خصوصی مقادیر قابل توجهی دارو و واکسن تاریخ گذشته ضبط و معدوم کرده است.

وی گفت: دامداری یکی از شغل‌های رایج در سطح شهرستان و منبع درآمد بسیاری از مردم است که استفاده از دارو‌های تاریخ مصرف گذشته علاوه بر آسیب رساندن به دام‌ها باعث ضرر و زیان مادی دامداران و ضربه به اقتصاد دام در شهرستان می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده تخلفات دارو و واکسن در حوزه دامپزشکی، گزارشات خود را از طریق شماره تلفن ۰۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ به شبکه دامپزشکی این شهرستان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار