از کتاب نقد رای در دادگستری کرمان رونمایی شد

معاون قضایی دادگستری کرمان گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۰ نشست نقد رای در دادگستری استان برگزار شد که از این نقد‌ها در قالب یک کتاب رونمایی شد.

محمدباقر اسلامی در جلسه نقد رای و رونمایی از کتاب نقد آرای دادگستری استان کرمان، بیان داشت: از آبان ماه سال ۱۳۹۹ که شیوه نامه نشست نشست‌های نقد رای ابلاغ شد ۵ جلسه نقد رای با مشارکت قضات، کانون وکلا، مرکز وکلا، دانشجویان، اساتید و متخصصان حوزه قضایی و حقوقی برگزار شد.

معاون قضایی و منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان افزود: با پشتیبانی پژوهشگاه قوه قضاییه و تلاش‌های همکاران آموزش دادگستری کرمان، جلد اول نشست‌های نقد برگزار شده سال ۱۳۹۹ در سال ۱۴۰۰، در قالب کتاب منتشر شد.

اسلامی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، ۷ نشست نقد رای در دادگستری کل استان کرمان برگزار شد که هم اکنون این نشست‌ها نیز در قالب یک کتاب در حال جمع آوری است و در سال آینده به چاپ خواهد رسید.

این مقام قضایی از استقبال خوب قضات جوان در زمینه نقد رای سخن گفت و بیان داشت: قصات جوان با بزرگ منشی آرای صادره خود را در معرض نقد همکاران قضایی، وکلا، اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه قضایی و حقوقی قرار دادند.

وی با بیان مفید و کاربردی بودن جلسات نقد رای، عنوان کرد:، چون در این جلسات آرای صادره قضایی مورد نقد و بررسی می‌گیرند و از نظرات متخصصان این حوزه استفاده خواهد شد.

 این مقام قضایی از همکارانی که آرای خود را در معرض نقد قرار دادند و همچنین همکارانی که در جلسات بررسی و نقد آرای قضایی مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: نقادی‌های عالمانه در این جلسات منجر به رونق و بهبود این عرصه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.