خراسان رضوی رتبه نخست جابجایی مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای کشور را کسب کرد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت:این استان با سهم ۶ درصدی از جا به جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور، رتبه نخست را میان سایر استان‌ها در این زمینه کسب کرده است.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از ناوگان سواری کرایه، مینی بوس و اتوبوس استان طی ۱۲ ماه گذشته بیش از ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر را از مبدا شهر‌های استان به مقاصد مختلف در اقصی نقاط کشور جابه‌جا کرده است که از این تعداد ۱۴ میلیون و ۶۹۰ هزار نفر با اتوبوس جا به جا شده اند.

او با بیان این که هشت هزار و ۵۲ نفر راننده ناوگان مسافربری و ۶ هزار و ۹۷ دستگاه ناوگان مسافربری در استان فعالیت دارند افزود: برای ارتقای سطح خدمات مسافری و حمل و نقل بار و مسافر از طریق سامانه ۱۴۱، شکایات و انتقادات شهروندان طی ۱۲ ماه گذشته در قالب ۲ هزار و ۶۴ شکایت دریافت شده است که به ۸۵ درصد شکایت‌ها رسیدگی شده و ۳۳۲ شکایت نیز در دست پیگیری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به خدمت رسانی ویژه در زمان اوج سفر‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: امسال تعداد ناوگان اعزامی برای خدمت به مسافران دهه پایانی صفر و اربعین حسینی (ع) در مقایسه با پارسال هفت و نیم درصد افزایش یافته است.

شهامت همچنین به افزایش ۱۶ درصدی مسافران در ایام شهادت امام رضا (ع) بیان کرد: تعداد مسافران جا به جا شده در سفر‌های نوروز ۱۴۰۲ با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای نیز نسبت به سال قبل ۱۹ درصد رشد یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.