تاکید رئیس دادگستری استان بر همکاری قضایی اصفهان با چین

رئیس کل دادگستری استان برهمکاری قضایی بین ایران و چین باهدف ارتقاء نظام حقوقی و قضایی دو کشور تاکیدکرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در دیدار هو دائو چای، رئیس دادگاه عالی استان هنان جمهوری خلق چین و هیئت قضایی همراه  با اشاره به شکل‌گیری نظم نوین جهانی گفت: در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری نظم نوین جهانی در سطح بین‌المللی هستیم و ایران و چین هر کدام به عنوان یکی از ارکان این نظم جهانی می‌توانند به گسترش مناسبات و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف کمک کنند.
 حجت‌الاسلام و‌المسلمین اسد‌اله جعفری  با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران، افزود: نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از شرع مقدس اسلام است، اسلام در کنار تمام ظرافت‌ها و ملاطفت‌هایی که در برخورد با مسائل مختلف از خود نشان داده، احکام محکمی در خصوص مسائل زیست‌محیطی دارد.


رییس کل دادگستری استان گفت: در قوانین جمهوری اسلامی ایران هرگونه تعرض به محیط زیست و حقوق عمومی جرم است و پرونده‌های مربوط به آن به صورت ویژه در شعب اختصاصی و با تعیین قضات ویژه رسیدگی می‌شود.


هیئت قضایی استان هنان جمهوری خلق چین همچنین از چند شعبه دادگاه تجدیدنظر استان که در آن به پرونده‌های کیفری و حقوقی از جمله پرونده‌های مربوط به محیط زیست رسیدگی می شود ،  دیدن کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار