مشهد یکی از قطب‌های مهم تولید کفش در کشور است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از ۲۰میلیون کفش تولید و به کشورهایی نظیر عراق، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

جعفر فرشچی‌طوسی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در این حوزه داریم که در رسته‌های بچه‌گانه، زنانه و مردانه‌های دست‌دوز مشغول به فعالیت هستند؛ صنعت کیف و کفش از ظرفیت بسیار زیادی در استان نسبت به کشور برخوردار است.

او افزود: در این استان سالانه بیش از ۲۰ میلیون کفش تولید و به کشور‌هایی نظیر عراق، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود، لذا مشهد از قطب‌های مهم تولید کفش در کشور است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی سطح فناوری تولید کفش در خراسان رضوی را بالا دانست و ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون خدماتی را در قالب آموزش‌های مختلف، تشکیل خوشه‌های صنعتی و تولید کفش به صنعتگران ارائه داده است و به صنعت کیف و کفش که اشتغال‌زایی زیادی نیز دارد توجه ویژه داشته است.

طوسی بیان کرد: ممنوعیت واردات کفش به کشور نیز به توسعه این صنعت با وجود ظرفیت‌های ویژه استان کمک شایانی کرده است و صنعتگران باید از این فرصت برای رقابتی کردن صنایع خود در کشور بهره جویند تا ضمن برندسازی و تقویت تولیدات خود، بازار‌های مناسب برای عرضه محصولاتشان در ایران و دنیا بیابند.

او با مهم خواندن توجه به فروش و خدمات پس از فروش در صنعت کفش تصریح کرد: آموزش‌های مختلف در حوزه‌های برندسازی، مدل‌سازی و طراحی در قالب خوشه صنعتی کیف و کفش خراسان رضوی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان به صنعتگران ارائه می‌شود و برای این کار، مرکز طراحی برای توسعه این خوشه صنعتی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در انتها با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کیف و کفش در مشهد تاکید کرد: نمایشگاه‌ها همواره در حوزه کیف و کفش، پل ارتباطی مهمی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داشته‌اند؛ چراکه ارتباطی بدون واسطه را برقرار می‌کنند که این مقوله یکی از روش‌های خوبِ فروش برای عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و برای تولیدکنندگان، برای رشد تولید و توسعه محصولات در نمایشگاه بین‌المللی صنعت کیف، کفش و فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کارخانه‌ها، شرکت‌ها و کارگاه‌های خراسان رضوی و ایران محسوب می‌شود.

برچسب ها: کفش ، تولید داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار