پرداخت ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره طی سال جاری به مددجویان زیر پوشش این اداره کل پرداخت شد.

وجیهه محمدی فلاح گفت: این میزان تسهیلات در اختیار یک هزار و ۸۱۰ نفر مددجوی البرز پرداخت شد که دراین زمینه ۷۴ درصد سهمیه تعیین شده استان از وام اشتغالزایی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: امسال در مجموع ۲ هزار و ۴۷۵ مددجوی بهزیستی البرز برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی درخواست ارائه دادند که طبق برنامه ریزی تمام آنها تا پایان سال جاری وام دریافت می کنند.

محمدی فلاح گفت: راستی آزمایی دریافت کنندگان تسهیلات از طریق پایگاه ثبت اطلاعات اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز انجام شده است.

وی بیان کرد: طبق تفاهم نامه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز برنامه های آگاه سازی، آموزشی،اجتماع محور و کارزارهای رسانه ای در راستای مهارتهای زندگی ، پیشگیری از خشونت، خودکشی و اعتیاد برای مددجویان بهزیستی البرز به اجرا درآمده است.

وی در خصوص حمایت و تشویق کارفرمایان در جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی بیان کرد: در بخش کارفرمایی نیز پرداخت تسهیلات در صورت بکارگیری جامعه هدف بهزیستی تا سقف ۴۰ میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد و اقساط ۸۴ ماهه را در دستور کار قرار داده و محقق داشته است.

محمدی فلاح در ادامه با اشاره به پرداخت دستمزد (یارانه ارتقاء کارایی) توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه ها و کارخانه ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار افزود: همچنین پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به شرط به کارگیری افراد دارای معلولیت و سایر اقشار تحت حمایت سازمان از جمله مشوّق های ما در بحث اشتغال افراد می باشد.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: امسال نیز هزینه حق بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و کمک هزینه ارتقای کارایی به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال برای تعداد ۲۸۳ مددجوی البرزی پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.