صندوق توسعه صنایع دریایی کانونی برای همگرایی و توسعه صنعت دریایی کشور است

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:صندوق توسعه صنایع دریایی ستاد وزارت صمت کانونی برای همگرایی و توسعه صنعت وکسب و کارهای دریایی است.

محمد ساعد محمودی   بیان کرد: اولویت اول ما نیز توجه ویژه به حوزه های ابزار ساز به جهت ورود به دریا و اقیانوس آن هم به دلیل پر سود و مفید بودن است. 

وی افزود: جامعه شیلاتی و صیادی سیستان و بلوچستان می‌توانند برای ابزار سازی دریایی و پرورش ماهی در قفس و موضوعات مرتبط با دریا به صندوق توسعه صنایع دریایی مراجعه کرده و از صندوق خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ما در جهت توجه به محصولات دانش بنیان شرکت‌ها در حوزه دریا است که در سیستان و بلوچستان این امر در حال انجام و از طرف مسوولان استان این انگیزه وجود دارد و با توجه به نیروهای بومی مستعدی که در این منطقه فعالیت دارند این استان در این عرصه به جهش خواهد رسید.

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در سفر به سیستان و بلوچستان به دنبال عملیاتی کردن مصوبات تفاهم‌نامه‌ها با سازمان برنامه بودجه هستیم و صندوق نیز به دنبال ورود به سرمایه گذاری‌های مشترک است اما تاکید می‌کنیم که به دنبال بنگاه داری نیستیم باید از سرمایه‌های محلی و خارج از کشور در توسعه صنعت دریا استفاده شود.

گفتنی است در این جلسه در خصوص مسائل مرتبط با پلتفرم سازی دریا محور، استفاده و استحصال از فرآورده های دریایی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه ها و پارک علم و فناوری زاهدان بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت و در پایان جلسه نیز تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق توسعه صنایع دریایی ستاد وزارت صمت با صندوق پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان با هدف استفاده از تحقیقات شرکت‌های دانش بنیان استان در جهت توسعه صنایع دریا محور به امضا رسید.

برچسب ها: صنایع دریایی ، صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار