استاندار:

دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای سیستان و بلوچستان همکاری کنند

کرمی گفت: در حوزه‌های اقتصادی، معادن و کشاورزی برنامه‌های خوبی در حال انجام است که باید تمامی دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا با سرعت مضاعف به سمت تکمیل پروژه‌ها و اهداف توسعه‌ای استان حرکت کنیم.

 محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان  در جلسه شورای اداری استان  با بیان اینکه برای توسعه استان، سه «راهبرد اقتصادی» کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی شده است،   اظهار کرد: مسئله اصلی استان بحث تامین آب است که خوشبختانه در این زمینه فعالیت‌های خوبی از قبیل، حفر چاهک ها، انتقال آب از دریا و... انجام شده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم؛ هرچه سریعتر آب استخراج شده با احداث آب شیرین کن‌ها به مدار مصرفی وارد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه در آستانه سفر رئیس جمهور محترم به استان هستیم، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند؛ فعالیت‌های انجام شده سفر پیشین ریاست جمهوری تا کنون را به صورت کامل و جامع گزارش دهند.

محمد کرمی ادامه داد: مبنای تمامی فعالیت‌های انسان باید بر اساس خدمت به مردم باشد و خودمان را در محضر خداوند حاضر بدانیم.

رییس شورای اداری استان تصریح کرد: چندین رویداد خاص در هفته‌های آینده در استان برگزار خواهد شد که از جمله آنها، اجلاسیه روسای دانشگاه‌ها در استان است که بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره انیمیشن کشوری در استان، افزود: جشنواره سراسری و بین‌المللی میراث فرهنگی نیز در استان برگزار می‌شود که ضرورت دارد؛ همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.


استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه تجارت با تلاش اداره کل صمت استان، ۲۰۰ تاجر جوان شناسایی شده و آموزش‌های لازم را در این خصوص دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه تعاملات تجاری با کشور‌های همسایه افغانستان، پاکستان و هند با استفاده از ظرفیت بندر گوادر و چابهار برنامه‌های خوبی در حال انجام است که باید آماده سازی و تقویت شوند.

کرمی بابیان اینکه در حال برقراری ارتباط با کشور‌های آفریقایی هستیم و برای تسریع آن باید همه دستگاه‌ها همکاری کنند، بیان کرد: در حوزه معادن نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده که باید با سرعت بیشتری فعالیت کنیم چراکه در این بخش تولید ثروت را داریم.

وی افزود: در زمینه معادن، دستگاه و تجهیزات فراوانی در جنوب و شمال استان در حال فعالیت می‌باشد که امیدوارم بتوانیم هرچه سریعتر به نتایج ارزنده‌ای دست یابیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بابیان اینکه در حوزه معادن باید کارخانجات و شهرک‌های صنعتی در کنار معادن تاسیس شوند و سهام آن نیز به مردم تخصص یابد، بیان کرد: برای افزایش تولید زنجیره غذایی، کشاورزی و تهیه خوراک دام و طیور و در حوزه‌های مولد فعالیت‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: در بحث گلخانه‌ها نیز باید سرعت مضاعفی داشته باشیم تا بتوانیم آن را به مدار و چرخه تولید متصل کنیم.

محمد کرمی با اذعان به اینکه حوزه اقتصاد دریایی برای استان بسیار مهم است، گفت: شهرک‌های جدید برمبنای اقتصادی ایجاد خواهند شد به این صورت که پیش از ساخت و ساز شهری ابتدا مبنای اقتصادی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه منابع خدادادی کشور فراوان هستند که بایستی با برنامه ریزی لازم از آن‌ها استفاده کنیم چراکه خداوند بر اساس تلاش و کوشش به انسان نعمت عطا می‌فرماید.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان در خصوص مولد سازی نیز گفت: با عنایت به اینکه دولت اختیارات لازم برای تبدیل دارایی‌های مازاد و بکارگیری بودجه آن در طرح‌های عمرانی را داده است، باید تمامی دستگاه‌ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرکیدامدار
۱۷:۳۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
جالب است من یک دامدارم چاه اب دارم cهیرمند ساکنم 20بار پهلوی متخصص بخش علوفه مرکز تحقیقات کشاورزی زابل مراجعه حضوری داشتم هیچ گونه توانمندی هیچ سوادی بلکه مهارت پدران ونیاکان ما ازاین محقق ناتوان بهتر است ما از استاندار محترم می خواهیم این فرد یک شیا دروغ گو است فقط عکس دارد کارنامه قابل قبولی ندارد ولی هیهات که مسئولان نمی دانند
آخرین اخبار