راه اندازی مرکز تحقیقات منابع طبیعی جنوب کرمان

مرکز تحقیقات منابع طبیعی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان روز چهارشنبه راه‌اندازی شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سال گذشته ۴۰۰ نفر نیروی انسانی جدید در مراکز تحقیقات کشاورزی کشور شروع به کار کردند.

سید مجتبی خیام نکویی گفت: نیروی انسانی مسیر قوام بخشیدن به حوزه تحقیقات است و در این راستا باب پذیرش دکترا بویژه برای مناطق محروم را باز کردیم.

وی افزود: سه نفر پسا دکترا از نیرو‌های بومی در مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان آغاز به کار کردند که اگر نیروی بومی باشند، می‌توانند بعد از ۶ سال جذب شوند

خیام نکویی ادامه داد: در یک سال گذشته ۲ بخش در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان راه اندازی شد و ۱۱ نفر نیروی غیر هیات علمی جذب شد.

وی با بیان اینکه با این ۱۴ نفر نیرو معادل ۲۰ سال گذشته نیرو در جنوب کرمان جذب شده است تاکید کرد: نخبگانی که از سوی بنیاد نخبگان معرفی شوند بدون طی مراحل استخدامی به شرط بومی بودن جذب می‌شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: نگاه به مناطق محروم ویژه است و امیدواریم استان با جذب این نیرو‌ها بتواند منشا اثر باشد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان هم در این مراسم گفت: توجه مرکز تحقیقات منابع طبیعی به احیای اکوسیستم جازموریان است که بیشتر تولیدات دامی و کشاورزی منطقه به آن وابسته است.

احمد آیین افزود: باید تولید پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی این منطقه برقرار بماند و این مرکز در مرحله اول به جمع آوری اطلاعات از دستگاه‌های مرتبط همچون محیط زیست و منابع طبیعی می‌پردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینا
۲۰:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
به این نظر شما میفرمایید انتشار داده شده ؟ که فقط چند علامت سوال را منتشر میکنید
Germany
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۳ دی ۱۴۰۲
???
آخرین اخبار