پوتین: آمریکا و غرب فکر فروپاشی روسیه را از سر بیرون کنند

رئیس‌جمهور روسیه با هشدار به آمریکا و غرب گفت که فکر فروپاشی روسیه را از سر بیرون کنند. 

   «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در نشست شورای توسعه راهبردی و پروژه‌های ملی این کشور گفت: «زمان آن فرا رسیده است که آمریکا و غرب فکر فروپاشی روسیه را از سر بیرون کنند.» 

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس»، پوتین اظهار داشت: «مایلم متذکر شوم ما خود را از قاره آمریکا، از آمریکای شمالی، ایالات متحده و کانادا دور نمی‌کنیم.» 

پوتین افزود: کشور‌های غربی در صورت تمایل می‌توانند از همکاری با روسیه بهره ببرند. 

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه گذشته، کشور‌های غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته دستکم ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به تصاحب خود درآورد. 

مسکو بار‌ها تاکید کرده که کشور‌های غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هفته پیش گفت: مرز میان دخالت مستقیم و غیرمستقیم بتدریج در حال از بین رفتن است.

پوتین افزود: «ما آن‌ها را از خود دور نمی‌کنیم. البته تصمیم گیری با شماست. آمریکا و اروپا باید خودشان به این موضوع فکر کنند.»

رئیس‌جمهور روسیه اخیرا نیز گفت که مسکو در حال ارتقاء زرادخانه اتمی خود است و نیرو‌های راهبردی اتمی خود را در بالاترین سطح آمادگی نگه می‌دارد.

پوتین در نشستی با مقامات ارشد دفاعی روسیه گفت که غرب جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.  پوتین افزود که مسکو به عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه خواهد داد و تلاش‌ها برای تحمیل شکست راهبردی به روسیه بی نتیجه مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۱ دی ۱۴۰۲
آمریکا بعد از جنگ جهانی سوم اینو میفهمه که اون موقعم دیگه فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۱ دی ۱۴۰۲
کشور های غربی سیستم اداره کشور شناور و بازی دارند احزاب مختلف و افراد با باور های متنوع می توانند در راس امور کشور قرار بگیرند ولی اساس همه منافع ملی یعنی خواست مردم شان است ولی در کشور هایی مانند روسیه که سیستم اداره تک بعدی دارند یعنی فقط یک حزب یا گروه خاص با باور های یکسان همیشه در قدرت می توانند باشند و نظر مردم چندان نقشی در حکومت نمود پیدا نمیکند در نهایت محکوم به سقوط و فروپاشی هستند شوروی و حکومت های اروپای شرقی چند دهه پیش و... نمونه های بارز این واقعیت هستند روسیه هم سرانجام به همان سرنوشت شوروی دچار خواهد شد زود یا دیر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۱ دی ۱۴۰۲
از سرشان بدر کردند فقط الان تو دستشهایشان است
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۲۰ ۰۱ دی ۱۴۰۲
تو هم فکر کشانیدن امریکا به جنگ داخلی پرهیز کن هر چند که بنده به جنابعالی حق می دهم چرا که تو فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی را از چشم امریکا می دانی و در پی انتقام برایت ارزوی موفقیت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۱ دی ۱۴۰۲
از همون قدیم روسیه فقط به فکر این بود که به کشور های همسایه تجاوز کند چقدر از ضعیف بودن پادشاهان ایرانی استفاده کرد میرزا کوچک خان چقدر با روس ها جنگید ما فراموش نکردیم و هیچ اعتمادی نمیشه بهش کرد و چند‌وقت میشه دارن برای جزایر سه گانه ی ایران نقشه میکشن که به‌امارات بدهند . ایران از حق خودش کوتاه نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۱ دی ۱۴۰۲
روسیه که کاسه گدایی اش جلوی امارات درازه چطور ادعا میکنه میخواد نظم جهانی به رهبری امریکا رو تغییر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۱ دی ۱۴۰۲
تازه فهمیدید که در حال از بین رفتی و چین به جای روسیه در حال ظهور است .
Austria
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۱ دی ۱۴۰۲
پوتین جنایتکار باید اعدام شود.روسیه متجاوز باید نابود شود.
آخرین اخبار