۴۵۰ نفر از فعالان قرآنی همدان بیمه هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: ۴۵۰ نفر از فعالان قرآنی استان زیر پوشش بیمه هستند. 

مسعود ویژه در دومین گردهمایی مدیران و فعالان عرصه قرآن در اداره کل ارشاد همدان، گفت: سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر در ۲۸ موسسه قرآنی زیر پوشش اداره ارشاد در زمینه‌های مختلف قرآنی آموزش می‌بینند. 

او گفت: ۴۵۰ نفر از فعالان قرآنی استان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و افراد بیمه شده می‌توانند از تسهیـلات و خدمات مختلفی از جملـه دریافت هنـرکارت، بیمه عمر، تسهیـلات بانکی و بیمه تکمیـلی بهره‌مند شوند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سنـد فعالیت‌های قـرآنی استان بـرای یک دوره چهار ساله در سه بخش آمـوزش عمومی، تبلیغ و ترویـج و پژوهـش و آموزش‌های عالی طـراحی و تـدوین شـده است.

یک مدرس و پژوهشگر قرآنی نیز گفت: طی دو دهه اخیر در آموزش عمومی قرآن و حوزه مردمی رویکرد قرآنی مورد بازنگری قرار گرفته و در حوزه تدبر در قرآن توجه ویژه‌تری صورت گرفته است. 

محمدحسین فریدونی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی باید با آموزش و پرورش رابطه تنگاتنگ داشته باشند گفت: در این زمینـه فعالیت‌هایی در کشور در حال انجام است، اما شکل‌گیری ارتباط بهتـر زمان بیشتری می‌خواهد.

او گفت: بدنه مؤسسات قرآنی باید به آموزش و پرورش کمک کند به ویژه در حوزه توانمندسازی معلمان که در حال حاضر طرحی با عنوان اتقان (ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران ایران) در سـه سطح ارتقـای سـواد قـرآنی در حال انجـام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.