در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ثبت شد؛

خروج نقدینگی افراد حقیقی در روز منفی شاخص کل بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۳ دی‌ماه شاهد خروج ۲۸۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۸۲۳۰ واحدی و ثبت ۰.۳۷ درصد منفی به ۲.۲۰۰.۱۱۲ واحد رسید؛ این در صورتی بود که شاخص کل هم وزن با کاهش ۵۴۹ واحدی و ثبت ۰.۰۷ درصد منفی به ۷۶۱.۲۳۵ واحد رسید.

او افزود: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۴۵۴۲ میلیارد تومان ثبت شد. امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۳ میلیون ۹۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود؛ همچنین امروز شاهد خروج ۲۸۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: امروز ۳۸ درصد بازار یعنی ۲۸۹ نماد مثبت و ۶۲ درصد بازار یعنی ۴۷۳ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت سیمان با ۱۸ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت فلزات اساسی با ۴۵ میلیارد تومان بود.

او گفت: بازار امروز با توجه به اخبار مربوط تجدید ارزیابی‌ها و همچنین اخبار مرتبط با لایحه بودجه کار خود را شروع کرد و دقایقی تقاضا در بازار با توجه به معاملات لیدرهای خودرویی افزایش یافت اما در نهایت با منفی نه چندان قوی در زمان معاملات سهام و حق تقدم به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۳ دی ۱۴۰۲
صبرمون داره تموم میشه
سه ساله همش ضرر و زیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
متاسفم
آخرین اخبار