۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان شمالی پرداخت شد

۹ ماهه امسال ۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت و زمینه اشتغال هزار و ۱۴۳ نفر فراهم شد.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: امسال ۹۴۲ نفر از متقاضیان ایجاد اشتغال‌های خانگی از تسهیلات بهره‌مند شدند.
محمد اربابی افزود: هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال اعتبار در این مدت در حوزه مشاغل خانگی به متقاضیان چهار دستگاه اجرایی شامل صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تخصیص داده شده است.
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: هزار و ۴۱۴ طرح مشاغل خانگی از سوی این دستگاه‌ها به ارزش هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی افزود: مشاغل خانگی تاکنون توانسته است یکی از بستر‌های مهم شکوفایی اقتصاد خانواده‌ها را را نسبت به ظرفیت‌های موجود ایجاد کند.
اربابی گفت: مشاغل خانگی نقش مهمی در اشتغال استان داشته به نحوی که با کاهش هزینه‌های جاری نسبت به مشاغل آزاد گرایش به این حوزه روز به روز بیشتر می‌شود.
وی: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌شود.
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح‌های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.