رئیس کل دادگستری استان کرمان انتقاد کرد:

برخی مسئولان فرهنگی و قصور در انجام فعالیت‌های قرآنی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخی مسئولین در زمینه فعالیت‌های قرآنی دچار قصور و کوتاهی شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با جمعی از مدیران و فعلان قرآنی مجمع قاریان استان کرمان گفت: در حاکمیت دینی از دولت و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود بیش از پیش در جهت ترویج فرهنگ غنی اسلامی و معارف دینی و قرآنی تلاش کنند چرا که  با توجه به هجمه‌های غرب علیه اسلام لازم است سبک زندگی اسلامی – ایرانی در جامعه رونق بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت موفق و درخشان بیش از ۴ دهه مجمع قاریان استان کرمان گفت: فعالیت‌ها و اقدامات مهم دینی و قرآنی با ارزشی در دهه‌های اخیر بوسیله این نهاد قرآنی انجام داده شده است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه طبق آیات و روایات بایستی فرهنگ قرآنی و دینی را در جامعه تقویت کنیم، افزود:مراکز قرآنی و فرهنگی مانند مجمع قاریان می‌توانند در صیانت و حفظ فرهنگ غنی اسلامی بسیار موثر باشند.

رییس شورای قضایی استان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل قرآنی و تشویق نوجوانان و جوانان به سمت معارف دینی، گفت: دشمنان همواره به دنبال جدا کردن جوانان و نوجوانان از فرهنگ غنی قرآنی است تا بتوانند در ذهن آن‌ها نفوذ و افکار باطل خود را القا  و اهداف پلید خود را پیش ببرد .

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: والدین باید فرزندان خود را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهند و مراکز قرآنی نیز باید جذابیت بیشتری را برای آشنایی جوانان با فرهنگ دینی اسلامی ایجاد کنند.

وی تاکید کرد:بیشترین تاثیر تحریم‌های اقتصادی همواره بر فعالیت‌های فرهنگی بوده است و هرکجا سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها با کمبود بودجه مواجه بوده اند از بودجه فرهنگی آن دستگاه کاسته شده است که این قصور ضرر‌های غیرقابل جبران فرهنگی را در پی خواهد داشت. 

رییس شورای قضایی استان کرمان از کوچک شدن ساختار فرهنگی در قوه قضاییه ابراز گلایه کرد و گفت:طی سال‌های اخیر معاونت فرهنگی قوه قضاییه با معاونت منابع انسانی ادغام و تبدیل به معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی شده است.

این مقام عالی قضایی همچنین از آمادگی همکاری دستگاه قضایی با مجموعه قاریان خبر داد و افزود: دستگاه قضایی استان کرمان می‌تواند با مجامع دینی و فرهنگی مانند مجمع قاریان فعالیت‌های مشترکی و مفیدی داشته باشند.

 

برچسب ها: قرآنی ، قصور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار