افزایش ضریب امنیت حمل و نقل با تکمیل آزادراه ارومیه به تبریز

در دیدار استاندار آذربایجان غربی با وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تکمیل آزادراه ارومیه به تبریز تاکید شد.

استاندار آذربایجان غربی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، گفت: تعیین تکلیف آزادراه ارومیه به تبریز با توجه به آمادگی سرمایه گذار جدید، افزایش ضریب امنیت حمل و نقل بین استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی و گسترش مبادلات تجاری در منطقه را موجب خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به اهمیت توسعه مسیر‌های مواصلاتی ارومیه و تبریز، افزود: تعیین تکلیف آزادراه ارومیه به تبریز با توجه به آمادگی سرمایه گذار جدید، افزایش ضریب امنیت حمل و نقل بین استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی و گسترش مبادلات تجاری در منطقه را موجب خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ایجاد اداره کل راه و آهن آذربایجان‌غربی و استفاده از سیستم‌های حمل و نقل مدرن، خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی با تسریع در مطالعات قطار بین شهر‌های ارومیه و تبریز، مسیر توسعه گردشگری و تجارت بین‌الملل را در منطقه فراهم خواهد ساخت.

معتمدیان همچنین با اشاره به استفاده از فرجه مولدسازی دارایی‌های دولت در پروژه‌های عمرانی حوزه راه آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی عمل به تعهدات سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌غربی را در موضوع مولدسازی در دستور کار قرار دهد.

معتمدیان با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکیه در روزهاى آتى افزود: آذربایجان‌غربی آماده ایفای نقش کلیدی خود در گسترش روابط ایران با ترکیه از طریق مرز‌های مشترک خود با این کشور و پایانه‌های مرزی بین‌المللی مستقر در این استان است.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار با تاکید بر تکمیل آزادراه ارومیه - تبریز، اظهار داشت: تدابیر لازم برای مطالعات قطار بین شهر‌های ارومیه و تبریز اندیشده خواهد شد.

خرداد ماه امسال مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی ازتصویب و امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری قطعه سوم آزادراه ارومیه - تبریز در وزارت راه و شهرسازی اخبر داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.