معدن مس کرور پس از سال‌ها انتظار، فعال می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز مزایده معدن مس کرور با هدف فعال شدن این معدن بزرگ خبر داد.

مسلم مروجی فرد با بیان اینکه با توجه به اینکه با گذشت چندین سال، اقدامی برای بهره برداری و احداث کارخانه برای معادن مس  شرکت ملی مس در جنوب کرمان، از سوی این شرکت ملی انجام نشده است، گفت: با تاکید ریاست  جمهور، مبنی بر فعال سازی معادن، طی یک ماه گذشته پیگیری‌های مستمر و جلسات متعددی با هدف واگذاری این معادن به بخش خصوصی توانمند و فعال سازی معادن این شرکت در جنوب کرمان برگزار شد.

وی افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان دارای تجربه موفق در فعالسازی معادن کوچک مقیاس و همچنین واگذاری معادن بزرگ، مثل تیتانیوم به بخش خصوصی توانمند از سوی  ایمیدرو است که بعد از ۳ دهه، بالاخره به همت بخش خصوصی کارخانه تیتانیوم احداث و اکنون آماده افتتاح می‌باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان داست:  سرانجام در دولت مردمی آیت الله رئیسی و پس از سال‌ها انتظار و با پیگیری‌های انجام شده، مزایده معدن مس کرور از امروز آغاز شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت ملی مس بابت همکاری در واگذاری معادن این شرکت در جنوب کرمان به بخش خصوصی، تصریح کرد: اسناد آگهی مزایده برای بهره برداری از معدن مس کرور بر روی سایت dargah.nicico.com قرار گرفته و این معدن آماده واگذاری است؛ بنابراین شرکت‌های بزرگ و توانمند خصوصی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، می‌توانند با مراجعه به این سایت و دریافت اسناد در مزایده شرکت کنند.

وی تاکید کرد: اسناد مزایده معدن مس دلفارد نیز طی روز‌های آینده برای واگذاری به بخش خصوصی روی این سایت قرار خواهد گرفت.

مروجی فرد بیان کرد: دولت مردمی آیت الله رئیسی با توجه ویژه به جنوب کرمان، در کنار خدمات ارزنده متعدد، تاکنون علاوه بر فعال کردن معادن کوچک مقیاس، اقدامات بی نظیری مانند واگذاری تیتانیوم کهنوج بعد از ۳ دهه انتظار و واگذاری مس کرور به بخش خصوصی را انجام داده است که باعث رونق تولید و ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان منطقه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار