تشییع پیکر پاک شهید سیدرضی موسوی در تهران + فیلم و تصاویر

آیین تشییع پیکر پاک سردار شهید سیدرضی موسوی با حضور مردم قدردان پایتخت در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار شد.

آیین تشییع پیکر پاک سردار شهید سیدرضی موسوی با حضور مردم قدردان پایتخت و برخی از مسئولان در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار شد.

سردار سیدرضی موسوی از مستشاران باسابقه سپاه روز دوشنبه چهارم دی ۱۴۰۲ در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید.

وی از مستشاران قدیمی نیروی قدس سپاه در سوریه و یار و همراه حاج قاسم سلیمانی بود که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور در کنار پیکر سردار شهید سید رضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند.

سرلشکر سلامی در مراسم تشییع پیکر پاک شهید سیدرضی موسوی در تهران

سرلشکر سلامی: سید رضی یکی از با سابقه‌ترین و موثرترین فرماندهان سپاه در جبهۀ مقاومت بود

سردار سلامی در مراسم تشییع شهید رضی بیان کرد: در این لحظه با شکوه و سرشار از معنویت و روحانیت که ناشی از انتشار رایحه شهادت یک اسطوره بزرگ و مجاهد فی سبیل الله و فدایی اسلام است؛ پیکر مطهر و مبارک این شهید همانند نگین زیبای یک انگشتر الهی در حلقه مهر و محبت شما مردم باوفا و صدیق و مهربان قرار گرفته است. شهید موسوی بیش از سه دهه در سخت‌ترین شرایط برای امنیت امت اسلامی ایستاد. او صحابی اسطورۀ جاودان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی ادامه داد گفت: شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام برادر عزیزمان سید رضی موسوی را به پیشگاه حضرت صاحب الزمان، رهبر عزیز و امت بزرگ اسلام و ملت شریف ایران و خانواده عزیز آن شهید تسلیت می‌گوییم، ت شهید سیدرضی یکی از پرسابقه ترین، میدان دیده‌ترین و موثرترین فرماندهان سپاه اسلام در جبهه مقاومت بود. بیش از سه دهه تقریبا ۳۳ سال او در دفاع از حریم اهل بیت(س) و دفاع از مجد و عظمت اسلام و دفاع از نوامیس مسلمین و دفاع از حیثیت و امنیت یک امت در سخت‌ترین شرایط و خطیرترین موقعیت‌ها در قلب حوادث سهمگین مانند کوهی از آرامش ایستاد.

وی افزود: شهید اهل وفا و صادق بود و صاحب قلب مطمئنه بود شما حتی در تصویر او در چهره او جدیت، محبت و به شدت نسبت به کفار و رفعت نسبت به مومنین و توصیف قرآن عزیز را می‌بینید، اگر از نزدیک چهره وی را می‌دید که چگونه در قلب انسان نفوذ می‌کرد و نشانه کامل حیا و نجابت مردانه در چهره مردانه او وجود داشت. در سخت‌ترین بمباران‌ها جبهه مقاومت را پشتیبانی می‌کرد.

سلامی ادامه داد: فراوانند از این مردان بی ادعا که در برابر دشمنان بایستند تا مسلمانان امنیت و آرامش داشته باشند، مگر می‌توان ۳۳ سال بودن در کنار یک انسان در قلب این مخاطرات سنگین را باز شماری کرد. امروز این سعادت را داشت که نائب امام زمان صاحب این انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر مبارکش نماز بخوانند و این از آخرین افتخارات اوست، مشخص است فضل و رحمت برای این مرد بزرگ شبیه به افسانه‌های بزرگ برای وی رغم زده شود. 

وی گفت: خانواده عزیز وی در برابر خطر و سختی دست کمی از وی نداشتند و اگر در لحظه شهادت نزدیک وی بودند آنها هم در این شهادت سهیم بودند، من اعتقاد قلبی دارم که اجر خانواده وی بیش از اجر شهید است.  زیرا شهید به آرزوی خود می‌رسد اما خانواده آرزوی خود را قربانی می‌کند و تمام خانواده‌های شهدا این خصوصیت را دارند. امروز مقاومت در حال چیدن میوه نهال هایی است که رضی‌ها و سایر شهدا مانند ابومهدی المندس نهادند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: جبهه مقاومت درحال چیدن این نهال هاست که در سرزمین ایمان مردم کاشته شد، در موضوع این مقاومت جدید چند نکته لازم است به عنوان خادم سپاه این را بدانید که عملیات طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود و توسط خود فلسطینی‌ها طراحی و اجرا شد و هیچ جریانی خارج از فلسطین در ایجاد این طوفان بزرگ مداخله نداشت، چون پیشتر از قول سخنگوی سپاه مطرح شد عملیات طوفان الاقصی انتقام حاج قاسم بود باید بگویم که این دو موضوع از هم مستقلند و ما جدا برای شهادت این مردان بزرگ انتقام خواهیم گرفت. 

وی گفت: طوفان الاقصی واکنش فلطسین به ۷۵ سال جنایت در دیر یاسین و ترور‌ها توسط ارتش سری و جوخه‌های صهیونیست بود و محصول کشتار فلسطینی‌ها در صبرا و شتیلا به دست قصاب شارون بود و محصول آوارگی‌های یک ملت به نام فلسطین بود.

سلامی ادامه داد: حملاتی که در کرانه باختری انجام شد و طوفان القصی شکفت، یک بغض ۷۵ ساله بود اگرچه همه جبهه مقاومت هم آرمانند، اما هر رکن از جبهه مقاومت بر اساس هویت ملی خود عمل می‌کنند که این جبهه منفصل از لحاظ جغرافیایی را به هم متصل می‌کند. 

وی افزود: انصارالله مستقل و صاحب اراده و راهبرد است، مقاومت در عراق یک راهبرد عراقی و مستقل است، خود تصمیم می‌گیرد و صاحب اراده است در لبنان نیز حزب الله همینگونه است، حزب الله یک هویت لبنانی بر اساس مصالح ملت لبنان است، ما مسلمانیم و تا انتها در کنار مقاومت فلسطین می‌مانیم.

وی درباره آنچه که سخنگوی سپاه بیان کرده بود، گفت، باید بگویم ما در بیان خود صادقیم، ما وقتی تفنگداران آمریکایی را گرفتیم، وقتی در اربیل لانه صهیونیست‌ها را زدیم، وقتی عین الاسد را زدیم و وقتی به هواپیمای آمریکا حمله کردیم گفتیم و ترسی از گفتن آن نداریم. سخنگوی سپاه منظورش این بود که گرفتن انتقام حاج قاسم محصول عملیات طوفان الاقصی بود نه انگیزه آن و من می‌گویم عملیات طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود.

سلامی گفت: عملیات پایان ندارد آنچه پایان دارد تحمل رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ است. هرروز شاهد تلفات بیشتر رژیم صهیونیستی هستیم و این رژیم نمی‌تواند این‌ها را برای جنگ در مدت طولانی نگه دارد، اقتصاد و ارتش آن در حال فروپاشی است، اما برای مقاومت شهادت یعنی پیروزی. ما می‌دانیم به زودی به اذن خدا فلسطین قهرمان یکی از زیباترین داستان‌های جهان را خواهد سرود، آنقدر فشار به صهیونیست‌ها آمده است که مجبور شدند سیدرضی را شهید کنند. امیدواریم خدا به زودی رژیم صهیونیستی را به پاس مقاومت جوانان مقتدر فلسطینی از صحنه روزگار حذف کند. 

زینب سلیمانی در مراسم تشییع شهید رضی گفت: شهید رضی در تمام این مدت منتظر شهادت بود و پا به پای شهید سلیمانی بود، حاج قاسم وی را زیرک‌ترین فرد می‌دانست. 

وی ادامه داد: خیری بالاتر از شهادت در راه خدا وجود ندارد و گوارا باد بر شهید چنین شهادتی، اما برای جبهه باطل چیزی جز ذلت و حقارت نیست. رژیم صهیونیستی عقل خود را از دست داده و جز بمباران مدارس و بیمارستان‌ها اقدام دیگری نکرده و این با حمایت همان دولتی بود که دستش به خون حاج قاسم آلوده بود. 

به گفته زینب سلیمانی قطعا خون شهید به تقویت مقاومت خواهد انجامید و به فضل خدا از روی زمین محو خواهد شد و ما با چشمان خود این را خواهیم دید، زیرا از وعده‌های قطعی خداوند است .

 
تصاویری از تشییع پیکر پاک شهید سیدرضی موسوی
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۲
تسلیت به خانواده اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۷ دی ۱۴۰۲
عقبت به خیر و جاودان شدند
روح همه شهدا شاد
دست رژیم صهیونیستی و آمریکا هم قطع باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
روحش شاد یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
انا لله و انا الیه راجعون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
روحش شاد و راهش پر رهرور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
اسرائیل، مرگت باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
شفاعت ما یادت نره آقا سید رضی ... دمت گرم سید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
روحش شاد و با شهیدان بدر و احد و کربلا خدا محشور کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۷ دی ۱۴۰۲
سلام و هزاران دورود بر روان پاک شهدای حرم
و سلام و درود به روح شهید عزیز سردار سید
رضی موسوی ،ای یار سفر کرده به وطن خوشامدی
ای پیکرهای پاره ،پاره ،ای نقطه های اوج پیروزی
اما در خون نشسته به بهشت وطن به خانه ابدی
خوشامدی،چه دلهایی که از بهر شما شهدای غریب
دور از وطن به دست جلادان تاریخ به تنگ آمده و
و با جان و دل سوختند و می سوزند و خون گریستند
و خون می گریند . همیشه به دل سوخته خویش از
بهر امام حسین (ع) گفته ومی گویم ای کاش در روز
عاشورا در کنار امام حسین (ع) و خاندانش بودم و امروز هم می گویم ای کاش منم در کنار شما عزیزان
رزمنده در دفاع از حرم اهل بیت (ع) بودم و جان خود را فدا ی اهل بیت (ع)و هر قدمتان می کردم ،اما متأسفانه من کجا و شما گهر باران تاریخ کجا ،اما با دل سوخته ام برایتان دعا می کنم اول خدا به خانواده های بزرگوار صبر و اجر دهد و روح شما هم شاد وهم نشین اهل بیت باشید .
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه صحفی حسین اباد
۱۳:۲۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
روحت شاد سید رضی رحمت الله علیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خوشا به سعادت شهید عزیز ،روحت شاد باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
سپاهی شهادت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۷ دی ۱۴۰۲
روحشان شاد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
روحش شاد و یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
Mehran
۱۲:۴۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خونم به جوش میاد هر وقت اعضای سپاه شهید میشن بعضی آدم های بی فهم فحاشی میکنن به سپاه واقعا نمک نشناسن
Norway
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
سلام بر شهیدان
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
بدرود شهید بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۷ دی ۱۴۰۲
باید انتقام این شهید از صهیونیسم و تروزریسم گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خون این شهیدان پایمال نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
شعار نمیدهیم خون پاک این شهدای عزیز پایمال نمی شود انتقام سخت توسط کشور عزیزمان از تروریسم ها گرفته می شود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
رستمی دیگر دلیری دیگر از ما گرفتند.انتقام با نام شهدای خودمون خواسته همه مااست.مرگ بر صهیونیستها
آخرین اخبار