استقبال فلسطین از طرح شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل

وزارت امور خارجه فلسطین از طرح شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه به دلیل ارتکاب جنایت نسل‌کشی استقبال کرد.

وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد اسرائیل رژیم اشغالگر غیرقانونی است و اظهارات و عملکرد مقامات آن و جنگ مخرب آن‌ها علیه مردم ما در نوار غزه نسل کشی است. هدف رژیم اشغالگر از ارتکاب این جنایت از بین بردن مردم فلسطین است.

وزارت امور خارجه فلسطین از اقدام آفریقای جنوبی به عنوان عضو کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی رژیم صهیونیستی تمجید می‌کند و بر آنچه آفریقای جنوبی بر اساس ماده ۹ کنوانسیون ارائه کرد، استقبال می‌کند.

وزارت امور خارجه فلسطین از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست با صدور تصمیم برای توقف تجاوز و تیراندازی، به درخواست دوستان در آفریقای جنوبی برای جلوگیری از ارتکاب جنایت نسل‌کشی پاسخ دهد. این نهاد از لاهه خواست از کشور‌های همدست در ارتکاب جنایت علیه مردم فلسطین بخواهند دست از این جنایت بردارند و آتش بس فوری برقرار شود.

دادگاه لاهه اعلام کرد که آفریقای جنوبی از اسرائیل به علت نقض کنوانسیون جلوگیری از نسل‌کشی در نوار غزه نزد این دادگاه شکایت کرده است و تل آویو به این اقدام کیپ تاون واکنش نشان داد.

درگیری‌ها در نوار غزه برای هشتاد و پنجمین روز ادامه دارد. رژیم صهیونیستی در حالی همچنان به بمباران شهر‌های نوار غزه ادامه می‌دهد که از ۷ اکتبر تا به امروز بیش از ۲۱ هزار نفر در نوار غزه به شهادت رسیده اند و بیش از ۵۵ هزار نفر زخمی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۹ دی ۱۴۰۲
ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مرکز غزه از هوا، زمین و دریا
حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به غزه به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی آن با شدت تمام ادامه دارد.
که در بمباران منطقه «الزوایده» در مرکز غزه شماری از فلسطینیان شهید یا زخمی شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۹ دی ۱۴۰۲
نظامیان صهیونیست، اموال ساکنان غزه را سرقت می کنند+ فیلم
رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.
آخرین اخبار