از کشف ۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق تا بدنام کردن نامزد سابق با انتشار تصاویر او در فارس

مهم‌ترین حوادث ۹ دی ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در منزل مسکونی

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از یک منزل مسکونی در شهرستان شیراز، انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در جهت مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با رصد هوشمندانه از دپو انواع کالای قاچاق در منزلی در یکی از خیابان‌های شیراز مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، موفق شدند ۱۶ هزار و ۵۱۰ پاکت سیگار، ۶۷۲ ثوپ پوشاک و ۱۰ هزار و ۲۵۰ عدد آرم پوشاک خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز گمرکی و قانونی بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: مالک منزل پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سردار حبیبی تصریح کرد: قاچاق، پدیده شومی است که آسیب‌های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده و مانعی برای رشد تولید است، لذا پلیس با تمام توان با ورود هرگونه کالای قاچاق اعم از خرد یا کلان برخورد قاطع می‌کند.

کشف ۹۸ کیلو تریاک از سواری پژو در ورودی شیراز 

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۹۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو در ورودی شهرستان شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی مطلع شدند که فردی با سواری پژو در پوشش مسافرت خانوادگی در حال انتقال تریاک از داراب به شیراز است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محور مذکور اعزام و با اقدامات فنی خودرو را شناسایی و آن را در ورودی شیراز متوقف کردند. 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این خودرو ۹۸ کیلوگرم تریاک را کشف کردند، گفت: در این خصوص راننده و همسرش دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سردار ملک‌زاده تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و برخورد پلیس در این خصوص محکم، قاطع و مستمر خواهد بود.

کشف ۲۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان

فرمانده انتظامی اقلید گفت: با دستگیری سارقان، ۲۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه، انبار لوازم خانگی، منزل و همچنین سرقت از آکادمی موسیقی کلاسیک به روش تخریب قفل‌های کتابی و ضد سرقت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد سارقان به صورت حرفه‌ای پس از ورود به آن مکان‌ها برای اینکه هیچ آثاری از خودشان به جا نماند با به کار انداختن دوربین‌های مداربسته و برداشتن دی وی آر و حافظه دستگاه، اقدام به سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی اقلید ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند پس از چند روز کار اطلاعاتی ۲ نفر از سارقان حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله لوازم خانگی، ایزار آلات موسیقی، لوازم منزل، ابزار آلات ساختمان، لنز دوربین، دستگاه‌های دی وی آر، لوازم و قطعات داخل خودرو و دستکش و قیچی بزرگ مخصوص تخریب قفل‌های کتابی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت مغازه، انبار لوازم خانگی، منزل و همچنین سرقت از آکادمی موسیقی کلاسیک اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ۳۶ راس گوساله قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۳۶ راس گوساله قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی اصغر محمدپور فرمانده انتظامی شهرستان جهرم بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی جهرم هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه تریلر حامل احشام مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: طی هماهنگی با مراجع قضایی و در بازرسی انجام گرفته از خودرو، ۳۶ راس گوساله قاچاق که برابر نظر کارشناسان ارزش آن‌ها به ۱۰ میلیارد ریال می‌رسد، کشف شد.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: پلیس با اقتدار در حوزه مبارزه با قاچاق کالا‌های اساسی با قانون شکنان برخورد خواهد کرد و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های شهروندان است.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۵۲ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با اعتراف به ۵۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان شیراز، شناسایی کردند و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۹ بوستان و پایگاه تجسس قرار گرفت.

او افزود: ماموران در همین رابطه تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای و یک نفر مالخر را شناسایی و آنان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۵۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در اطراف این شهرستان اقرار کردند، گفت: در بازرسی از انبار متهمان مقادیری اموال مسروقه از نوع موتور کولر، منبع آب، آبگرمکن و چادر مسافرتی کشف شد.

سرهنگ شجاعی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عاقبت متهم

توقیف موتورسیکلت ۱۰ میلیارد ریال قاچاق در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی قطرویه نی‌ریز هنگام گشت‌زنی هدفمند در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک شدند و دستور ایست دادند که راکب بدون توجه اقدام به فرار کرد. 

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی موتورسیکلت را توقیف و راکب را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه طی بررسی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت مذکور قاچاق و بدون مدارک قانونی است، گفت: ارزش موتورسیکلت مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سارق با ۲۱ فقره سرقت در دام پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره، باغات و مزارع و درون خودرو با اعتراف به ۲۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و مزارع و باغات در سطح شهرستان آباده و حساسیت موضوع، پیگیری موضوع جهت دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ انقلاب قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی هوشمندانه از صحنه وقوع جرم، یک سارق را در این زمینه شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه سارق در تحقیقات پلیس نظر به مستندات و قرائن موجود، به ۲۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، باغات و مزارع و درون خودرو اعتراف کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس گفت: با تلاش ماموران پلیس، ۳۲ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس بیان کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با رصد اطلاعاتی و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی شهرستان شیرار به یک دستگاه کامیون کشنده تانکردار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون کشنده ۳۲ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و خارج از چرخه تولید کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را ۱۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

بدنام کردن نامزد سابق با انتشار تصاویر او 

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری جوانی ۲۶ ساله که با دسترسی پیدا کردن به تصاویر خصوصی نامزد سابق و انتشار آن‌ها در اینستاگرام اقدام به هتک حیثیت او کرده بود، خبر داد.

سرهنگ امیر حسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: خانمی ۲۵ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام و نسبت دادن عناوین پلید، قصد بدنام کردن من و خانواده‌ام را دارد، که رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: پرونده اولیه با هماهنگی قضایی تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم خواستگار سابق شاکیه با ۲۶ سال سن بوده و به علت مشکلاتی که با خانواده او داشته اقدام به چنین کاری کرده بود، گفت: او در ابتدا منکر ارتکاب عمل مجرمانه خود شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف و علت اقدام خود را انتقام از شاکی و خانواده او عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

سرهنگ سلیمانی اضافه کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در قیروکارزین

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد. 

سرهنگ علیرضا اوریادی کشکولی جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: در پی گشت‌زنی ماموران انتظامی این شهرستان در حوزه پاسگاه انتظامی هنگام، به یک دستگاه موتورسیکلت که در حال حرکت بود مشکوک شدند و دستور ایست دادند که راکب بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا راکب موتورسیکلت را رها کرد و متواری شد.

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به اینکه در بررسی اولیه مشخص شد که موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: وسایط نقلیه خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

پاکسازی محلات از متهمان در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: در اجرای طرح امنیت محله محور، طرح پاکسازی یکی از محلات با دستگیری ۶ نفر از اراذل و اوباش و خرده فروش مواد مخدر اجرا شد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: به منظور اجرای طرح امنیت محله محور و با هدف پاکسازی محلات از وجود هنجارشکنان و قانون گریزان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یکی از محلات حوزه کلانتری ۱۱ شهدا اجرا شد.

او ادامه داد: ماموران پلیس پس از بررسی‌های تخصصی، در عملیاتی غافلگیرانه، ۳ نفر از اراذل و اوباش با سابقه چندین فقره درگیری با سلاح سرد، یک نفر محکوم فراری و ۲ نفر خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: اجرای طرح‌های انتظامی با هدف سلب امنیت مجرمان در محلات مختلف شهرستان اجرا می‌گردد؛ هر چند رویکرد اصلی پلیس، اصلاح افراد قانون گریز و بازگشت آنان به جامعه است.

کشف سوخت قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان، اظهار کرد: ماموران انتظامی سپیدان در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام گشت‌زنی در محور مواصلاتی سپیدان - شیراز به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از آن خودرو، ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورد‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس موضوع را گزارش دهند.

کشف نوشیدنی قاچاق در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف انواع نوشیدنی خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی فرمانده انتظامی مهر اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان با هماهنگی قضایی هنگام تور ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و برای بیشتر آن را توقیف کردند.

او افزود: مأموران پلیس آگاهی در بازرسی از این خودرو موفق به کشف یک هزار و ۵۰۰ عدد انواع نوشیدنی خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه در این رابطه راننده دستگیر و با تشکیل پرونده به دادسرا اعزام شد، گفت: ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستبند پلیس زرین‌دشت بر دست فروشنده مواد مخدر

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: با تلاش ماموران پلیس، ۳ کیلوگرم مواد مخدر در یک منزل مسکونی کشف شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: پس از اطلاع ماموران انتظامی از نگهداری مواد مخدر در یک منزل شخصی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. 

او ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام کار‌های فنی موفق به شناسایی منزل مذکور شده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند.

سرهنگ صالحی‌فرد با بیان اینکه در بازرسی از این منزل ۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستبند بر دست متهم

توقیف ۶ دستگاه خودرو شوتی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف ۶ دستگاه خودرو شوتی حامل ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق خبر داد. 

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با بهره‌گیری از همه امکانات، راه اندازی گشت‌های نامحسوس، افزایش واحد‌های گشتی و تمرکز بر نقاط جرم خیز، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به عنوان یک اولویت از ابتدای امسال تشدید کرده است.

او گفت: در نتیجه اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران پلیس آگاهی طی یک عملیات غافلگیر کننده، ۶ دستگاه خودرو شوتی حامل انواع کالای قاچاق در محور مواصلاتی عسلویه - فیروزآباد توقیف شدند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد افزود: ماموران در بازرسی از خودرو‌های شوتی انواع کالای قاچاق از نوع اسپیلت، لوازم خانگی، ابزار آلات، شیر آلات، انواع پوشاک و گردو خارجی کشف کردند.

رئیس پلیس شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در این رابطه ۶ راننده متخلف پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، اضافه کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های مکشوفه ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال براورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۰ دی ۱۴۰۲
لطفلابیشتردرجاده فیروزآبادبه عسلویه پلیسهایکه راه خداو شهدا میرونند بگذارید خدا شاهده در نزدیکی روستای ده شادی یعنی سلامت آباد هزاران بار با رشوه میلیونی شوتیهای گوسفندان وقاچاق را با پول ردمیکنندچرا این روستا ۵۰نفر جوانشوتیدارنند وچرا ردمیکنندخدا وکیلی رسیدگی کنید چراچرا ۶ساله کارخانه توسط همراهی پلیس‌های شناخته شد هوا باسرعت ۱۵۰رد میشونند بسوی لامردوووو
آخرین اخبار