از توقیف سواری‌های شوتی تا دستگیری مزاحم خوابگاه دانشجویی دختران در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف سواری شوتی حامل ۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش پلیس کوه‌چنار، ۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک سواری شوتی کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران پلیس آگاهی کوه‌چنار هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک سواری شوتی مشکوک شدند و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی سواری شوتی را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۱۰۵ عدد سی‌پی‌یو کامپیوتر، ۲ هزار و ۷۲۵ عدد رم لپ‌تاب و کامپیوتر، ۳۵۰ رشته کابل کامپیوتر به همراه ۵ دستگاه اسپکتروم آلانیزر مخابراتی خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را ۶۰ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برخورد با قاچاقچیان و خودرو‌های شوتی به صورت ویژه در دستور کار پلیس این استان است، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تجهیزات پزشکی ۱۵ میلیارد ریالی قاچاق در سواری شوتی 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در بازرسی از سواری سمند شوتی در شهرستان ممسنی خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی فهلیان شهرستان ممسنی در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری سمند شوتی حامل کالا مشکوک شدند و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۲۰ دستگاه میکروسکوپ پزشکی و ۲۶۱ عدد انواع آچار و ابزار آلات صنعتی خارجی قاچاق و بدون مدارک گمرکی را کشف و ضبط کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۳ میلیون عدد مواد محترقه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: در بازرسی از کارگاه بزرگ تولید مواد منفجره، ۳ میلیون مواد محترقه در این شهرستان کشف شد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وجود یک کارگاه بزرگ ساخت مواد محترقه و منفجره در شهرستان کازرون، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی پس از شناسایی محل مورد نظر و اطمینان از صحت خبر و گرفتن مجوز قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن کارگاه ۳ میلیون عدد انواع مواد محترقه و ۱۰۰ کیلوگرم سرنج ساخت مواد محترقه و منفجره غیرمجاز و پر خطر را کشف کردند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در کارگاه‌ها و واحد‌های صنفی، موضوع را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

سارق پژو در کوار دستگیر شد 

فرمانده انتظامی کوار از کشف خودرو سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: مأموران انتظامی کوار هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و با اقدامات فنی و تخصصی آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه مطلع شدند که خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه راننده سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستبند بر دست متهم

کلاهبرداری میلیاردی در پی خرید ناآگاهانه 

فرمانده انتظامی فسا گفت: واریز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به حساب کاربری ناشناس، به کلاهبرداری اینترنتی از شاکی منتهی شد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: با شکایت فردی جوان مبنی بر کلاهبرداری مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از او، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغاز شد.

او ادامه داد: در بازجویی اولیه، شاکی بیان کرد که پس از عضویت در کانالی در بستر یکی از شبکه‌های اجتماعی، با کاربری آشنا و با تبلیغ فروش طلا، اقدام به خرید یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال طلا کردم لیکن پس از واریز وجه، کاربر فروشنده دیگر پاسخگوی تماس و پیام‌های من نبود.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: افسران پلیس فتا با بررسی تخصصی مدارک و مستندات شاکی، موفق به شناسایی متهم که ساکن یکی از استان‌های شمال غربی کشور بود، شدند و با پیگیری انجام شده، مبلغ مورد کلاهبرداری به حساب شاکی بازگشت.

سرهنگ آراوند به ادامه سیر قضایی پرونده جهت دستگیری متهم اشاره کرد و به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد به افراد غریبه در فضای مجازی و خرید اینترنتی بدون اطمینان از صحتِ عمل فروشنده و واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کنید.

کشف بیش از ۲۸ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری پژو و کشف ۲۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب، اظهار کرد: مأموران ایست و بارزسی قلاتویه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده تحویل دادسرا شد، تأکید کرد: پلیس در جهت برخورد با قاچاقچیان و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

توقیف سواری شوتی در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف سواری پژو ۴۰۵ شوتی حامل لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: ماموران انتظامی لامرد هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک خودرو ۴۰۵ شوتی مشکوک شدند و با اقدامات فنی و تخصصی آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۵ هزار و ۵۴۴ عدد لوازم آرایشی خارجی قاچاق و بدون هرگونه مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری مزاحم خوابگاه دانشجویی دختران در فسا 

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری فردی خبر داد که در ساعات مختلف شبانه روز جلو خوابگاه دانشجویی دختران در این شهرستان ایجاد مزاحمت کرده بود.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: با اعلام گزارشی مبنی بر ایجاد مزاحمت فردی ناشناس در ساعات مختلف شبانه روز جلو خوابگاه دانشجویی دختران، دستور پیگیری به افسران پلیس امنیت عمومی صادر شد.

او ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی، ماموران انتظامی موفق به شناسایی و دستگیری متهم که با خودرو پژو پارس ایجاد مزاحمت می‌کرد، شدند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به توقیف خودرو فرد مزاحم، تصریح کرد: دانشگاه دولتی فسا در مکاتبه ای، از اقدام به موقع پلیس و دستگیری متهم قدردانی کرد.

دستگیری سارقان باغات در ارسنجان 

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری سارقان با اعتراف به ۵ فقره سرقت از باغات در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ خدابخش حسن زاده فرمانده انتظامی ارسنجان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات در سطح شهر ارسنجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و بررسی‌های همه جانبه، ماموران کلانتری ۱۱ ارسنجان ۲ نفر (زن و شوهر) و یک نفر دیگر از همدستانش را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ حسن زاده تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت از باغات در این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست: هرگونه اطلاعات و اخبار در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

عاقبت متهم

پلیس سپیدان سواری شوتی را توقیف کرد

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف سواری پارس شوتی و کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان بیان کرد: ماموران انتظامی سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام ایست و بازرسی به یک سواری پارس شوتی مشکوک شدند و با اقدامات فنی نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۹۸ قلم لوازم یدکی خودرو، ۶ عدد چمدان مسافرتی و ۳۸۵ عدد کیف عروسکی بچه‌گانه خارجی قاچاق که بدون هرگونه مجوز قانونی بود، کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار