رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان از سوء قصد جان سالم بدر برد

جمعیت علمای اسلام در پاکستان اعلام کرد که «مولانا فضل الرحمان» رهبر این حزب از سوءقصد مهاجمان ناشناس در ایالت خیبرپختونخوا جان سالم بدر برد.

حمله مسلحانه به کاروان خودرویی رهبر جمعیت علمای اسلام در شهر دیره اسماعیل خان که مرکز قدرت این سیاستمدار و حوزه انتخاباتی وی محسوب می‌شود، صورت گرفت.

روابط عمومی جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) دقایقی بعد از این حمله اعلام کرد: مولانا فضل الرحمان از تیراندازی وحشتناک مهاجمان جان سالم بدر برد. وی اخیرا از سوی گروه تروریستی داعش نیز تهدید شده است.

این حزب نسبت به تشدید اوضاع امنیتی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان که دو استان همجوار مرزی پاکستان با افغانستان است، ابراز نگرانی کرد و گفت: در آستانه انتخابات عمومی وقوع چنین رخدادهای ناگوار، تهدید جانی علیه رهبران سیاسی را به دنبال دارد.

حمله نافرجام به مولانا فضل الرحمان درحالی صورت می‌گیرد که وی قرار است در روزهای آینده به دعوت رسمی هیات حاکمه موقت افغانستان به کابل سفر کند. هدف از این بازدید پادرمیانی میان کابل و اسلام‌آباد برای تنش زدایی و گشایش کانال مذاکراتی برای پرداختن به چالش‌های مشترک عنوان شده است.

اوایل دی ماه امسال گروه تروریستی «داعش خوراسان» در آستانه انتخابات عمومی پاکستان حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) را تهدید کرد، این درحالی است ‌که دولت اسلام‌آباد به شدت نگران اقدامات تروریستی علیه کارزارهای انتخاباتی احزاب و تاثیر آن بر انتخاباتی آتی این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۱ دی ۱۴۰۲
وهابی = داعشی = واجب القتل
آخرین اخبار