پویایی قوه قضائیه در گرو توجه به رهنمودهای رهبری است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بهره‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری در قوه قضائیه منجر به پویا شدن دستگاه عدلیه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی امروز ۱۱ دی ماه در اجلاسیه استانی نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب که با حضور جمعی از قضات؛ وکلا؛ اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه در دادگستری کرمان برگزار شد، گفت: از سوی مرکز پژوهشگاه قوه قضائیه همایش ملی اندیشه‌های قضائی رهبری با هدف تبیین اندیشه‌های قضائی مقام معظم رهبری در بهمن ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: هنوز در قوای سه‌گانه اندیشه‌های مقام معظم رهبری به معنای واقعی و به صورت ۱۰۰ درصد پیاده‌سازی و عملی نشده است و این خود یکی از دلائل ضعف و ناکارآمدی در برخی امور است.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان تصریح کرد: سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری در جلساتی که با مسئولین قوه قضائیه داشتند همواره جهت حل مشکلات مردم یک اصل راهگشا است و اگر در تمام ابعاد اجرائی، قانونگذاری و قضائی به فرمایشات ایشان عمل شود بخشی زیادی از چالش‌ها و مشکلات موجود کشور حل خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: در همایش تبیین اندیشه‌های قضائی مقام معظم رهبری ۱۴ محور مهم قوه قضائیه با توجه به اندیشه‌های والای رهبری مورد کنکاش قرار خواهد گرفت و پیش زمینه این همایش اجلاسیه‌هایی است که در استان‌ها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی افزود: یکی از این محور‌ها در استان کرمان توجه به ارتقا کمی، کیفی و عملی امر قضاوت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نخبگان، کارشناسان و وکلا در ۱۴ محور که مدنظر مقام معظم رهبری بوده است مقالات علمی و پژوهشی خود را به دادگستری استان کرمان تحویل دهند و دادگستری کل استان پس از تجمیع مقالات رسیده این آثار را به دبیرخانه تهران ارسال خواهد کرد.

برچسب ها: همایش ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار