۱۸ شهر خراسان رضوی درگیر بحران شدید آب هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اکنون ۱۸ شهر استان درگیر بحران شدید آب هستند و این در حالی است که در فصل زمستان قرار داریم و میزان مصرف آب به اندازه فصل تابستان نیست.

حسین امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: این شهرها شامل گلبهار، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، طرقبه، گناباد، تربت جام، ریوادِه، شاندیز، بردسکن، صالح آباد، مِشکان، روشناوند، آلماجق، بیدخت، گلمکان، چناران و باخرز است.

او افزود: ۷۴ درصد اقلیم استان خشک و ۲۶ درصد نیمه خشک است، از ۳۷ دشت استان ۳۳ دشت با افت سفره های زیرزمینی مواجه است و ۱۵ دشت هم در شرایط بحرانی قرار دارند، لذا توجه جدی به موضوع سازگاری با خشکسالی ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: تامین ۳۱ دستگاه تانکر برای آبرسانی به شهرها و روستاهای دارای تنش در استان ضروری است، لذا استفاده از منابع آبی سایر ارگان های دولتی همچون ارتش، سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی و عقد قرارداد با دارندگان تانکرهای آبرسان بخش خصوصی در دستور کار است.

امامی بیان کرد: این شرکت تمام توان خود را برای تامین آب کمی و کیفی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی در قالب یک میلیون و ۵۴۴ هزار مشترک را به کار گرفته است.

او تصریح کرد: در این شرایط مدیریت مصرف آب بسیار ضروری است و روستاییان نیز باید از مصرف آب برای موارد غیرآشامیدنی نظیر شرب دام و آبیاری فضای سبز بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.