ضرورت توجه به جوانی جمعیت در راستای پیشرفت کشور

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جوانی جمعیت می‌تواند در نشاط و پیشرفت کشور اثر مستقیم داشته باشد که لازم است به این مهم توجه شود.

غلامعلی حیدری در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: موضوع جوانان و جوانی جمعیت از موضوعات بسیار مهمی بوده که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر این موضوع تاکید داشته و برنامه‌هایی در این راستا تهیه شده است که می‌توان با هم‌افزایی و هفکری این موضوعات را در استان برطرف کرد.

وی با اشاره به جوان بودن جمعیت چهارمحال و بختیاری، افزود: جوانی جمعیت می‌تواند در نشاط و پیشرفت کشور اثر مستقیم داشته باشد که لازم است به این مهم توجه شود.

حیدری به موضوعات تهذیب، تحصیل و ورزش برای جوانان براساس گفته مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: باید به جای مدرک‌گرایی حرفه‌آموزی صورت گیرد، از طرفی ورزش سلامت جوان و جامعه را تضمین می‌کند، بنابراین لازم است به ورزش عمومی و حرفه‌ای توجه جدی شود.

وی بیان داشت: باید تیمی به منظور نشاط در جامعه با امر ورزش در سطوح مختلف تشکیل و مورد توجه قرار گیرد، همچنین باید متولیان کار فرهنگی در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی که مدنظر دشمن بوده و هدف آن جوانان هستند اقدامات شایسته‌ای همچون ساخت مستند و فیلم‌های فاخر انجام شود.


بیشتر بخوانید


حیدری بر انجام فعالیت‌های فرهنگی عمیق، اغنایی و بصیرت‌افزایی در راستای تهذیب در قالب برنامه‌های عمیق اغنایی برای جامعه تاکید کرد و گفت: لازم است جلسه آینده متولیان امر گزارشی در این خصوص ارائه دهند، همچنین در حوزه ازدواج آسان از جمله کار فرهنگی اقناع‌سازی صورت گیرد و در این راستا بسیجی برای مصون‌سازی از آسیب‌های اجتماعی تشکیل و این مسائل مورد توجه فرمانداران و مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مشوق‌های ازدواج آسان، جوانی جمعیت و فرزندآوری اعطای به موقع تسهیلات است که بانک‌ها و فرمانداران با جدیت این مساله را دنبال کنند، این مساله جزو مشوق‌هایی است که باید عملیاتی شود.

حیدری با اشاره به بحث مسکن و طرح نهضت ملی مسکن، اضافه کرد: انتظار می‌رود روند اجرای این طرح در استان سرعت بگیرد، البته این روند در استان تقریباً مطلوب بوده و دلیل آن مشارکت گروه‌های ساخت است، کما اینکه مسکن از نیاز‌های جوانان بوده که لازم است واحد‌های نیمه تمام تکمیل و بانک‌ها در اعطای تسهیلات همکاری لازم را انجام دهند.

وی در خصوص زمین به طرح جوانی جمعیت، تصریح کرد: لازم است راه و شهرسازی نسبت به واگذاری زمین سرعت دهد و فرمانداران هر شهرستان این مساله را پیگیری کنند.

حیدری توجه ویژه فنی و حرفه‌ای به ظرفیت‌های مناطق روستایی نسبت به مهارت‌آموزی جوانان روستایی، ساماندهی مشاغل خانگی و حمایت از تعاونی‌های تولیدی جوانان از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداران و مشارکت دستگاه‌ها در فضا‌های در اختیار جوانان برای مراسم ازدواج را از جمله موضوعات موردنیاز و در دستور کار مطرح کرد.

وی بر پیگیری سهمیه دستگاه‌ها در خصوص جذب نخبگان، اقدام جدی شرکت‌های خدمات رسان در خصوص برقراری دائم انشعابات در خانه جوان شهرکرد و اهتمام ویژه بر تشکیل دبیرخانه جوانی جمعیت در شهرستان‌های استان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
مهریه