توکلی با بیان اینکه وزارت صمت به دنبال رقابتی‌ کردن بازار خودرو است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار خودروی ثبت سفارش شده وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد تنوع محصولات وارداتی خواهیم بود.

عبدالله توکلی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت تراکتورسازی ایران اظهار داشت: سیاست‌های کلی وزارت صمت به این صورت است که نقشه راهی برای شرکت‌ها وجود داشته باشد و شرکت‌ها سال به سال به دو ویژگی در محصولاتشان توجه داشته باشند، یکی این که بنابر مصوبه دولت، به پشتوانه قانون ساماندهی خودرو میزان آلاینده‌ها و مصرف سوخت محصولات سالانه ۵ درصد کاهش یابد.

وی افزود: موضوع دوم میزان ارزبری است که در دستورالعمل جدید داخلی‌سازی ابلاغ شده هدف‌گذاری به این صورت تعیین شده که به طور متوسط میانگین ارزبری سالانه ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان این که در صنعت خودروی کشور میزان تولید خودرو‌های سواری با میزان خودرو‌های تجاری تناسب ندارد، گفت: در حال حاضر بازار بکری در حوزه خودرو‌های تجاری وجود دارد که می‌تواند محرک توسعه صنعتی کشور باشد.

توکلی گفت: اگر نیازی در بازاری وجود دارد باید در فضایی رقابتی بتوانیم به این نیاز‌ها پاسخ دهیم، بنابراین از تولیدکنندگان درخواست می‌شود با اتکا به زنجیره ارزش داخلی به صورت رقابت‌پذیر، محصولی را تولید کنند که به نیاز‌های بازار به درستی پاسخ دهد.

وی عنوان کرد: از دید مصرف کنندگان مزیت‌های رقابتی که تولیدکنندگان داخلی دارند می‌توانند به نیاز‌های بازار داخل پاسخ مناسبی بدهند که در این زمینه نگرانی وجود ندارد، چرا که این مزیت رقابتی به صورت طبیعی در تولیدکنندگان وجود دارد.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت در خصوص موضوع واردات خودرو به کشور، افزود: وزارت صمت به دنبال رقابتی کردن بازار خودرو است که البته در حوزه واردات، ارتقای کیفیت محصولات و قیمت مناسب نیز مدنظر است در این زمینه دولت پیشنهاد واردات خودرو‌های نو را قبل از این‌که قانون ساماندهی ابلاغ شود ارائه کرده بنابراین این اراده وجود دارد که واردات خودرو انجام شود و بازار به سمت رقابتی شدن سوق پیدا کند.

توکلی تاکید کرد: در چند سال گذشته واردات خودرو ممنوع بود، اما اکنون دوباره این اتفاق در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار خودروی ثبت سفارش شده وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد تنوع محصولات وارداتی خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
خودرو وارد کنید تا قیمت خودروهای داخلی ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اگه خودرو وارد بشه از قیمت خودرهای داخلی کم میشه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۱:۱۶ ۱۵ دی ۱۴۰۲
هیچ کشور و نمایندگانش گوشت را بدست گربه نمی دهند اما در ایران عزیز ما دقیقا اینکار را کردند یعنی واردات خودرو توسط خودروسازان و نه مردم !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۵ دی ۱۴۰۲
ماشین ۸۰۰ میلیونی چینی وارد شده باقیمت دومیلیارد میشه تنوع و رقابت .....
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۲:۵۶ ۱۵ دی ۱۴۰۲
دولت یک بار هم شده به مردم لطف کنه و واردات خودرو را آزاد کنه تا این خودرو سازان داخلی که مثل خون آشام هستند حساب دستشون بیاد میری نمایندگی سلام نمیدن بهت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۴ دی ۱۴۰۲
چرا یه خط تولید خودرو از چین نمیارن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۴ دی ۱۴۰۲
چه فایده دریغ از ذره ای شرف در وارد کنندگان با سه برابر قیمت کشورهای همسایه به مردم قالب می کنند.
بعد مسئولان با چه رویی از خدمت به مردم صحبت می کنند
واقعا مسخره است
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۱:۵۲ ۱۵ دی ۱۴۰۲
چه ربطی به شرفت وارد کننده داره ؟؟ اینها همه عوارضی هست که دولت میکشه روش و به جیب میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
برای واردات 100هزار خودرو لوکس ثروتمندان دلار هست. ولی برای دارو مایحتاج مردم. نه!!
Iran (Islamic Republic of)
خداترس
۲۰:۴۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
برند های محتلف از تویوتا وارد کنید لطفا . نه فقط کرولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۴ دی ۱۴۰۲
کاش این مدیران ارشد تولید کمی شعور و فهم داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۴ دی ۱۴۰۲
بخاطر همینه که خودرو تو بازار تا ۲۰۰ میلیون کشید بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ دی ۱۴۰۲
صدهزار به درد مادر و عمه شون میخوره چیه ۹داقل یک ملیون دو‌ملیون واردات باید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
واردات خودرهاي بنجل و پرمصرف چيني با تهاتر نفت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۵ دی ۱۴۰۲
چین در خودرو پاک برقی اول جهانه نفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۴ دی ۱۴۰۲
بنده داشتم قیمت خودروهای برقی یکی از شرکت های معتبر خارجی رو میدیم، چقدر قیمت ها مناسب و پایین با کارایی بالا و مصرف سوخت پایین، ماشین هایی که در چین تولید و به اروپا هم صادر میشن.. ما خودمون خودمون رو تحریم کردیم!! بیش از همه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۵۳ ۱۵ دی ۱۴۰۲
هزاران هزار آفرین و درود
#هر ایرانی یک خودرو پاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۴ دی ۱۴۰۲
لطفا حمایت بفرمایید .
مدیران قبل وحال به ۲موضوع معترف شوند ۱ _ اشتباه درمبحث تحدیدجمعیت ۲_ قصور وترک فعل خود برای ناترازی سوخت بنزین از ناکارآمدی وعدم تولید خودروهای باپایه گازی وفساد در سیستم خودروسازان وایجاد انحصار با عدم واردات خودروهای برقی وتولید باپایه گازسوز است والان از همه مهمتر مشکل کم آبی وخشکسالی کشور است که با طرحهای کم اثر وکوتاه مدت، بر طرف نمیشود لذا پیشنهاد میشود برای سیراب شدن ایران بزرگ وبدون چشمداشت ، بی نتیجه به حکومت طالبان، و ویابارش برف وباران با اقدام عملی برای جلوگیری از خشکیدن دریای خزر و نیز امکان توسعه حمل ونقل دریایی بین خلیج فارس ودریای خزر،خبرمسرت بخش پیگیری طرح احداث ایرانرود را به ملت بدهند . ضمنا از همه ایرانیان تمنا دارم ازطرح ابر پروژه احداث ایرانرود ازخلیج فارس به خزر برای تمدن سازی نوین ایرانیان بآدرس زیر farsnews.ir/my/c/219241 لطفا حمایت بفرمایند ‌
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۱:۰۳ ۱۵ دی ۱۴۰۲
طرحهای انتقال از اقیانوس مانا و ماندگارند و همیشگی و پایدار و جاوید و جاودان ضمن اینکه هر چقدر از اقیانوس برای آبادی کشورمان برداشت کنیم در برابر همه اقیانوس هیچ است و اینکه با پیشرفت دانش هم هزینه ها کاهش می یابند
۱۲۳