وزیر ورزش و جوانان:

آموزش و پرورش در توسعه ورزش قهرمانی مؤثر است

وزیر ورزش و جوانان گفت: نهاد آموزش و پرورش به عنوان پرجمعیت‌ترین نهاد کشور می‌تواند در توسعه و استعدادیابی ورزش در کشور مؤثر باشد.

کیومرث هاشمی پیش از ظهر شنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، از ویژگی‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان به مردمی بودن آن اشاره کرد و گفت: ورزش و جوانان، چون با آحاد مردم و با اقشار گوناگون سر و کار دارد، مردمی بودن از ویژگی اصلی آن شده است.

او در مورد آمایش سرزمینی تصریح کرد: از برنامه‌های مهم این وزارتخانه برگزاری طرح آمایش سرزمینی است که به دنبال این خواهیم بود که از ویژگی‌های ورزشی استان‌ها به صورت ویژه حمایت کرده و در بحث استعدادیابی هم از همین طرح برای توسعه و پیشرفت ورزش اقدام کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در طرح آمایش سرزمینی به دنبال این خواهیم بود که در بحث توسعه فضا‌های ورزشی به صورت اختصاصی عمل کرده و نسبت به ظرفیت‌های استعدادی هر منطقه برای زیرساخت‌های آن منطقه اقدام کنیم.

هاشمی در مورد ورزش همگانی افزود: آموزش و پرورش یکی از مهمترین حوزه‌هایی است که از طریق آن می‌توان ورزش قهرمانی را رونق بخشید و برای ورزش قهرمانی گام بلندی را برداشت و بر همین اساس رشته ورزشی شنا را برای دانش‌آموزان سوم ابتدایی هم به لحاظ همگانی و هم قهرمانی تکلیف کردیم.

او با اشاره به اینکه ۳۲۳ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود و هیچ پروژه جدیدی را کلنگ‌زنی نخواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد حوزه جوانان اضافه کرد: با توجه به موضوع حوزه جوانان، شخص رئیس جمهور تاکنون سه بار جلسه شورای عالی جوانان را تشکیل داده‌اند و در این حوزه ورزش و جوانان تنها نقش هماهنگ‌کننده را در بین ۲۵ دستگاه اجرایی دارد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۱۲۷ میلیارد تومان وام ازدواج توسط بانک‌های مرجع به زوجین پرداخت شده و ۲۶۳ هزار زوج هم در نوبت این وام منتظر تسهیلات هستند.

او ادامه داد: ورزش ظرفیت بزرگی برای نوجوانان و جوانان برای حضور در مساجد هست و با استفاده از ظرفیتی که در مساجد وجود دارد، می‌توانیم مساجد را به عنوان پایگاه و باشگاه ورزشی تبدیل کرده و با این کار می‌توانیم ظرفیت بزرگ تربیتی را برای جوانان و نوجوانان رقم بزنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار