تبدیل مجوزهای سنتی و کاغذی به شناسه یکتا

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت : هر نوع مجوز سنتی و کاغذی حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ باید به شناسه یکتا تبدیل شود.

محمود رشیدی‌اقدم، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت : سازمان مالیاتی خزانه دارایی کل کشور، بانک‌ها، بیمه‌ها، اموال تملیکی، گمرک بورس، منطقه آزاد زیر مجموعه وزارت امور اقتصاد دارایی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ مأموریت به وزارت اقتصاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد، گفت: در گذشته متقاضیان کسب و کار و صاحبان مشاغل برای اینکه بتوانند مجوزی را اخذ کنند با مشکلاتی همچون پرداخت هزینه گزافی، امضا‌های طلایی و... مواجه بودنه که همین سبب می‌شد خیلی از متقاضیان کسب و کار از گرفتن مجوز برای فعالیت تولیدی و اقتصادی منصرف شوند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات دولت در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) بود. با وجود این درگاه هیچگونه مراجعه حضوری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تمام مجوز‌های کشور به دو صورت ثبت محور و دیگری تایید محور طبقه‌بندی می‌شود، افزود: ۱۰۰درصد مشاغل خانگی کشور و ۹۰ درصد مشاغل صنفی ثبت محور و مابقی مشاغل‌ها (تولیدی‌ها، صنعتی‌ها و سایر) تایید محور هستند.

وی حداقل زمان برای اخذ مجوز در مشاغل ثبت محور را سه روز اعلام کرد و افزود: برای مشاغل تایید محور که مشاغل تولیدی و صنعتی هستند نیاز به بررسی بیشتری است، لذا صدور مجوز از پنج روز تا ۱۰۰ روز به طول می‌انجامد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: براساس قانون؛ هر نوع مجوز سنتی و کاغذی حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ باید به شناسه یکتا تبدیل شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار