هشت هزار مترمربع از اراضی دولتی زرندیه از دست متصرفان خارج شد

رییس اداره راه و شهرسازی ساوه و زرندیه گفت: هشت هزار متر مربع از اراضی دولتی در محدوده شهرستان زرندیه در سال جاری از دست متصرفان خارج شد.

حمزه فضلی رییس اداره راه و شهرسازی ساوه و زرندیه گفت: هشت هزار متر مربع از اراضی دولتی در محدوده شهرستان زرندیه در سال جاری از دست متصرفان خارج شد. این اراضی در قالب ۳۱ پرونده به صورت حقوقی با پیگیری قضایی و اقدام آنی با دستور دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان رفع تصرف شده است.

وی، ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده این شهرستان در سال جاری را حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون روند حفاظت و صیانت از اراضی دولتی در محدوده شهرهای پرندک، زاویه، مامونیه و خشکرود شهرستان زرندیه تشدید شده است.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی و از طریق شماره‌گیری سامانه ۱۵۶۵ گزارش‌های خود را در زمینه تصرفات اراضی دولتی برای رسیدگی اعلام کنند.

زرندیه به عنوان یکی از قطب‌های صنعت و کشاورزی استان مرکزی دارای بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت و دارای چهار شهر مامونیه، زاویه، خشکرود و پرندک، دهستان‌های حکیم آباد، رودشور و خشکرود است.

راه و شهرسازی ساوه امورات شهرستان‌های ساوه و زرندیه را در حوزه ماموریتی خود دارد.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌ و این استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یک‌هزارو ۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.