صلح و سازش ۱۴ پرونده قضایی در حمیدیه

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: ۱۴ پرونده قضایی در شهرستان حمیدیه با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران این شهرستان به صلح و سازش ختم شد.  

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: این پرونده‌ها با موضوع مطالبه مالی به ارزش بیش از ۶۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال در شهرستان حمیدیه منتهی به صلح و سازش شد.

او افزود: به منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش دستگاه قضای استان و به ویژه شوراهای حل اختلاف خوزستان پای کار آمده‌اند و طی یکسال اخیر نتایج خوبی کسب شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان  نقش مجموعه توسعه حل اختلاف استان را در امر سازش در پرونده‌های قضایی بسیار اثرگذار دانست و گفت: این اقدام باعث می‌شود تا از ورود پرونده‌های بیشتر به دادگاه‌ها جلوگیری شود.

استان خوزستان امسال عنوان مهد صلح و سازش کشور را کسب کرد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: صلح و گذشت از موارد بسیار توصیه شده و از آموزه‌های دینی و فرهنگی مردم خوزستان است که برای توسعه و ترویج آن باید تلاش شود.

او گفت: طبق دستور و تاکید رییس کل دادگستری خوزستان تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت معتمدان، بزرگان عشایر و طوایف ضریب سلامت روحی، روانی و آرامش اجتماعی افزایش یابد و درنهایت امنیت در جامعه با کاهش درگیری‌ها و ایجاد صلح گسترده شود.

پارسال  با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی استان از ورود ۴۷۰ نفر به زندان جلوگیری شد و یکهزار ۴۰۰ نفر از این زندان‌های استان آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.