ایجاد صلح و سازش از اولویت‌های شورای حل اختلاف

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان ایجاد صلح و سازش را از اولویت‌های شورای حل اختلاف استان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در دیدار بهزاد زنگنه رئیس دادگستری لالی بر استفاده بهینه از ظرفیت معتمدین، بزرگان، فرهنگیان و روحانیون در حل و فصل اختلافات مردم تاکید کرد و گفت: معتمدین، بزرگان، فرهنگیان و روحانیون در جامعه علاوه بر شورای حل اختلاف نقش مهم و مؤثری در حل و فصل اختلافات مردم دارند و لازم است از ظرفیت آنان استفاده و بهره برد.

او با اشاره به مناطق با فرهنگ متعالی عشایر منش و ایلی در شهرستان لالی افزود: با توجه به بنیاد‌های فرهنگی و اجتماعی که در این شهرستان وجود دارد می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرستان‌ها در بحث ترویج فرهنگ صلح و سازش باشد.

زبیدی نیا بیان کرد: گرچه آمار مصالحه پرونده‌های شورای حل اختلاف حوزه قضایی لالی از وضعیت قابل قبول و مطلوبی برخودار است و علاوه بر شورای حل اختلاف باید از سایر ظرفیت‌های آن منطقه استفاده نمود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات اعضاء شورای حل اختلاف و افراد شاخص و صاحب نفوذ در حل و فصل اختلافات مردم، از تمامی روساء دادگستری سراسر استان خواست تا افراد فعال و پر تلاش شورا‌های حل اختلاف و نیز سایر افراد شاخص و صاحب نفوذ که در زمینه حل و فصل اختلافات و ایجاد صلح و سازش بین مردم تأثیرگذار و نقش آفرینی می‌کنند را جهت تقدیر و تجلیل از زحمات آنان به اداره کل شورا‌های حل اختلاف خوزستان معرفی نمایند.

در این دیدار رئیس دادگستری لالی ضمن تشکر از حمایت‌ها معنوی و مادی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان از شورای حل اختلاف این شهرستان، به ارائه آمار و عملکرد این شورا پرداخت و بر حل مشکلات شورای حل اختلاف لالی تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.