معاون سیاسی استاندار کرمان :

تدابیر امنیتی مراسم سالگرد شهید سلیمانی کاملا رعایت شده بود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت:عامل انتحاری خودش را پشت رینگ امنیتی گلزار منفجر کرده بود.

رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران کرمان گفت: نخستین جلسه شورای تامین استان در ارتباط با آسیب‌شناسی برنامه‌های سالگرد سوم (پارسال) برگزار و موارد امنیتی و ایمنی بررسی شد.

وی با بیان اینکه ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی ۱۶ کمیته دارد که دو کمیته ایمنی و امنیتی جزاین کمیته ها هستند، افزود: کمیته ایمنی را از امنیتی جدا کردیم؛ چون پیگیر ایمنی حضور مردم بودیم. 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه ستاد ایمنی حتی در حوزه بهداشت موکب ها پیگیر بوده اظهار کرد: حدود ۲۶۰ موکب در محدوده گلزار شهدا فعالیت می‌کردند.

وی افزود:امسال پارکینگ خودرو‌ها سه برابر شد و ون‌هایی در اختیار مردم برای جابه‌جایی قرار گرفت و همه این موارد در حوزه ایمنی و آسایش مردم بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با بیان اینکه روز سیزدهم دی‌ماه اجازه ندادیم که در مسیر طریق الشهدا توزیع غذا انجام شود تا عبور مردم با وجود ازدحام جمعیت تسهیل شود، اظهار کرد: تعداد سرویس‌های بهداشتی نیز در این محدوده افزایش پیدا کرده بود که مردم اسیر ازدحام ها نباشند. 

جلالی با اشاره به اینکه شهید شدن دو نفر از نیرو‌های هلال‌احمر در انفجار تروریستی بیانگر آن است که نیرو‌های امدادی در تمام مسیر پراکنده بودند، گفت: آمبولانسها بلافاصله به نقاط انفجار رسیدند و طی کمتر از یکساعت گلزار به حالت عادی برگشت واین یعنی در حوزه ایمنی تدابیر لازم اندیشیده شده بود.

وی با بيان اینکه در حوزه امنیت اتاق وضعیت پایش تصویری دیده شده بود و هیچ نقطه کوری نداشتیم که مجهز به دوربین نباشد، افزود: در محدوده رینگ امنیتی ما گلزار شهدا و نقاط مشرف به گلزار دیده شده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه انفجار تروریستی کرمان، عملیات کوری بود و عامل انتحاری هر چه سعی کرده بود از رینگ امنیتی عبور کند نتوانسته بود و در نهایت خود را قبل از گیت‌ها منفجر می‌کند، تاکید کرد: هیچ بسته‌ انفجاری در گلزار شهدا جاسازی یا تعبیه نشده بود.

جلالی با بیان اینکه تدابیر لازم امنیتی دیده شده بود و دو بار توسط بالگرد تمام کوه‌های مشرف به گلزار شهدا رصد شده بود، افزود: دو نهاد نظارتی و امنیتی موارد لازم را بررسی کردند و‌ هیچ نکته و قصوری متوجه تدابیر امنیتی نبود. 

وی با بیان اینکه پژو پارک شده در عکس‌ها از موکب‌داران بود و عامل انفجار نبوده بیان کرد: امسال سگ مواد منفجره‌یاب هم برای نخستین بار به کرمان آورده و منطقه گلزار شهدا چندبار توسط سگها رصد شد.

جلالی با اشاره به اینکه حریم گلزار شهدا فنس‌کشی شده بود گفت: در محل انفجار دوم دو مامور نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و عامل انتحاری قبل از این گیت وقتی خود را عاجز از عبور می‌بیند، خودش را منفجر می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه پای خانواده‌های شهدا را می‌بوسم، ما به هر خانه‌ای از خانواده شهدا رفتیم گفتند ما پای انقلاب ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد، بیان کرد: شهید سلیمانی شهید عزیزی است و هر ساله تعداد زائران این شهید بیشتر خواهد شد البته باید در سال‌های آینده رینگ امنیتی بیشتر شود.

وی بیان کرد: دادستان کل کشور دستور دادند و پلیس فتا هم صفحات مجازی را که تشویش اذهان عمومی را داشته و یا شهدای انفجار را به تمسخربگیرند، شناسایی و دستگیر می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
رینگ امنیتی شعاع ۷۰۰متر خیلیه؟ حداقل باید ۲-۳تا تفتیش معمولی جلوترش میزاشتی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
انتقام سخت بگیرید از این حرومزاده ها
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۱۶ ۱۸ دی ۱۴۰۲
عزیزم شما باید کل کرمان وحتی کل ایران هم پایش میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
طبیعتا دوربین و سگ موادیاب ایده خوبی برای امنیت نبود
ای کاش گیت بازرسی قبل از موکب ها هم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
تدابیر دیده شده بو که مزدوران داعش خارج از آن محیط اقدام کردند مهم اینکه وقتی جمعیت استقبال کرده و محیط و اجتماع زیاد میشود توسعه مناطق نیز گسترش یابد و از قبل تدبیر ش را میکردید شما که میدانید مردم ما پای کار هستند
Iran (Islamic Republic of)
یک خانه دار
۱۷:۲۰ ۱۸ دی ۱۴۰۲
باید اطلاعاتی کار میشد و قبلش باید میدونستید امکان حمله هست
اینهایی که گفتید ی سری مسائل امنیتی هستش که چه با گزارش احتمال حمله چه بدون گزارش باید انجام بدید
نیروهای اطلاعاتی باید حداقل ردشونو میزدند
و با هر وسیله ای یا با اموزشهایی که داشتند بین مردم میبودن تا اون تروریست که به قول خودتون قصد داشته ورود کنه رو نامحسوس شناسایی میکرده و اونو از محل دور میکرده
حتی احتمالش بوده ریموت دس ی شخص سوم بوده که در صورت شناسایی این دونفرو هر جا هستند منفجر کنه
به هر حال باید قبلش و در بین مردم دنباله عاملین مشکوک میگشتین
مث لباس برامده یا کیف و ساک مشکوک
میتونستید از دستگاهای مخصوص استفاده کنید
حتی دستگاهای قابل حمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اگر تدابیر امنیتی رعایت شده بود ، پس این عوامل تروریستی از کدام سوراخ عبور کرده بودند ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
نمیشه دونه دونه همه آدمها رو بگردی این جور جنایات پست ترین و نامردانه ترین است که دشمن را نمیبینی ونمیدانی چه شده
Iran (Islamic Republic of)
یک خانه دار
۲۰:۳۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دوست گرامی اگر سواد داشته باشی که بعید میدونم سوادی باشد منظور از امنیت فقط جایی نیس که محافظ کشیدن کسی شلوغ نکند شما باید قبل محافظارو هم امنیتشو برقرار میکردین اگر امنیتی برقرار کردین الان این همه کشته و زخمی بر روی دست دولت نمیماند
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۶:۲۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اصلا هم تدابیر امنیتی رعایت نشده بود . یکی از دوستان من می گفت ما با کاروان بسیج رفتیم کرمان در طول مسیر پیاده روی دو تن از بسیجیان همراه ما با مجوز بسیج اسلحه کلاش حمل می کردند و روی شانه اشان بود اسلحه ای مسلح و با خشاب پر از گلوله اما در طول مسیر یک نفر نیامد بگویید شما که هستید و چرا این اسلحه را حمل می کنید و فقط به گیت رسیدیم از ورود اسلحه جلوگیری کردند . حلا تصور کن یک تروریست با اسلحه و لباس بسیجی در آن جمعیت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
چرا از نخبگان و شرکتهای دانش بنیان مثل روسیه استفاده نمی کنید الان روسیه اسکنر ساخته که با ایجاد سیگنال راداری فرد انتحاری تشخیص می‌دهد
United States of America
علی
۱۵:۳۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
واقعا!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اخه کسی که کمربند انفجاری ببنده روش کاپشن بپوشه چه طوری می تونن بفهمن علم غیب که ندارن ولی باید تلاش بشه دیگه از این اتفاق ها نیفته
Iran (Islamic Republic of)
میلاد توبکی
۱۶:۳۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
ساده ترین دستگاه بمب یاب ای او دی ۶۵۲ هست خیلی کار باهاش آسونه چرا استفاده نشده حالا بمب یاب های قوی هستن اسم نبرن واست
Iran (Islamic Republic of)
جوان
۱۸:۲۵ ۱۸ دی ۱۴۰۲
کسانی که از کشورهای دیگه میان کرمان رو میشد رصد امنیتی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۸ دی ۱۴۰۲
اگه تدابیر امنیتی رعایت شده بود پس چرا این همه انسانهای بیگناه شهید شدند .
آخرین اخبار