راه اندازی خط تولید بروچ در تراکتورسازی ایران

معاونت تولید گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: به همت متخصصان مرکز ساخت ابزار تراکتورسازی خط تولید انواع بروچ‌های تخت، گرد و اسپلاین تجهیز و راه اندازی شد.

آقای عاقل وند گفت: علی رغم وجود موانع متعدد سخت افزاری و نرم افزاری کارشناسان مجموعه ابزارسازی تراکتورسازی با تکیه بر توانمندی و دانش خود توانستند تمامی مراحل طراحی، محاسبات، تدوین تکنولوژی و ساخت بروچ را داخلی سازی کرده و به عنوان یک اتفاق تاثیرگذار در صنعت و تکنولوژی کشور به ثبت برسانند.

وی از تست و آزمایش اولین تولیدات این خط جدید در زیر مجموعه‌های تراکتورسازی خبر داد و اظهار داشت: در فاز اولیه و آزمایشی راه اندازی این خط تولید حدوداً ۶۰ عدد بروچ تخت و ۱۰ عدد بروچ اسپلاین در برنامه کاری قرار گرفت که پس از تولید قطعات در شرکت موتورسازان و تراکتورسازی مورد استفاده قرار گرفت و نتایج کیفی این ابزار‌ها در حد برند‌های اروپای قرار داشت.

آقای عاقل وند ضمن یادآوری کارآیی سیستم‌های تولید و کاربردی بروچ‌ها تاکید کرد: تولید ابزار بروچ به عنوان یکی از حساس‌ترین و پرهزینه‌ترین ابزار‌های تولید چرخ دنده‌ها و قطعات از اهداف بلند مدت ساخت ابزار تراکتورسازی محسوب می‌شد که خوشبختانه به مرحله عملیاتی و موفقیت در این اهداف رسیده ایم.

وی گفت: در فاز‌های بعدی تجهیز مرکز ابزار تراکتورسازی به ماشین آلات مورد نیاز و تکمیل زنجیزه کامل فرآیند طراحی و ساخت با نگرش تولید انبوه ابزار‌های یاد شده جهت رفع نیاز کامل خود مجموعه تراکتورسازی در دستور کار خواهد بود و سپس ارائه خدمات به سایر تولیدکنندگان و صنعتگران استانی و هم سراسر کشور در برنامه بلند مدت تولیدی ابزارسازی تراکتورسازی قرار می‌گیرد.

وی درباره نتایج حاصل از دستیابی به این موفقیت به جلوگیری از خروج سالانه ۳ میلیون یورو ارز از کشور اشاره و تصریح کرد: صرفاً برای تامین نیاز حوزه تولید تراکتورسازی بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو هزینه ارزی صورت می‌گرفت که اگر این رقم را به کل کشور و صنعتگران آن تعمیم دهیم به ارقام صرفه جویی ۳ میلیون یوروی حاصل از بومی سازی خواهیم رسید.

آقای عاقل وند در پاسخ به پیشینه تولید این ابزار در سطح دنیا نیز گفت: توانایی و تکنولوژی تولید بروچ‌ها با قابلیت‌های فنی و مهندسی دقیق و کمترین خطا در اندازه گیری‌های میکرونی در دنیا در دست معدود کشور‌هایی مثل آمریکا، ایتالیا، کره، برزیل، آلمان، اسپانیا می‌باشد.

 معاونت تولید گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: این مجموعه آمادگی همکاری با سایر واحد‌های تولیدی در سطح کشور برای تامین ابزار‌های مورد نیازشان از طریق خط تولید بروچ راه اندازی شده در تراکتورسازی می‌باشد. 

وی گفت:فرآیند خان کشی (broaching) یک نوع فرآیند ماشین کاری است که شامل حرکت خطی ابزار بر روی قطعه کار می‌باشد و دارای طیف گسترده‌ای از کاربرد‌ها و مزیت‌ها می‌باشد به عنوان مثال برای ایجاد شیارها، هزارخاری، چرخ دنده ها، سوراخ‌های مربع، مستطیل شکل و یا نامتعارف هندسی و سوراخ داخلی در انواع صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود:امید است با تلاش صنعتگران این مجموعه عظیم بتوانیم در آینده نزدیک با صادرات این ابزار و ابزار‌های مشابه (هاب، تیغه فرز ) نقش کوچکی در سود آوری ارزی برای کشور عزیزمان داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار