ارز آوری ۹.۵ میلیون یورویی ریخته گری تراکتورسازی ایران

مدیرعامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران گفت: در ۹ ماه گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع قطعات ریخته گری تولیدی این شرکت صادر و ۹.۵ میلیون یورو ارز عاید کشورمان شده است.

بابک ضیغمی  گفت: در ۹ ماه گذشته ۴۹ هزار تن انواع قطعات ریخته در این شرکت تولید و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد بیشتر شده است و شامل انواع بلوک سیلندر موتورها، انواع سرسیلندرها، اکسل‌ها و قطعات ایمنی توپی چرخ کامیون‌ها است.

وی افزود: تنها در آذرماه امسال ۶ هزار و ۱۵۹ تن قطعات ریخته در ریخته گری تولید شده که این رقم تولید در مدت یک ماه بی سابقه بوده و برای نخستین بار این رکورد در تاریخ ۶ دهه فعالیت ریخته گری اتفاق افتاده است.

وی آماری نیز از عرضه محصولات تولیدی این مجموعه به بازار مصرف ارائه داد و گفت: ۸۱ درصد تولیدات این شرکت در صنعت تراکتور به کار گرفته شده و هفت درصد نیز در سایر صنایع از جمله ایران خودرو، سایپا و ایران خودرو دیزل مصرف شده و ۱۲ درصد نیز به بازار‌های جهانی ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران همچنین استفاده از توان و ظرفیت ریخته گری‌های سراسر کشور را به منظور احیاء و حمایت از واحد‌های کوچک از دیگر برنامه‌های ریخته گری تراکتورسازی عنوان کرد و افزود: با این سیاست علاوه بر تامین بخشی از مازاد ظرفیت تولید از واحد‌های یاد شده، زمینه ایجاد اشتغال زایی و رونق تولید در سایر شرکت‌های ریخته گری کشور و به ویژه کارگاه‌های کوچک در شهر‌های تبریز، مرند، عجب شیر، ارومیه، اصفهان، شهرکرد، یزد و تهران فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران با اشاره به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای حضور در بازار‌های بین المللی وجود دارد اظهار کرد: با وجود همه این مشکلات، به علت کیفیت بالای تولیدات ریخته گری تراکتورسازی، بیش از ۱۴ شرکت اروپایی از مشتریان قطعات این مجموعه هستند و از قطعات این شرکت در محصول نهایی خود استفاده می‌کنند.

 گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی هفت شرکت اقماری در تبریز و ۲ شرکت در سنندج و ارومیه دارد و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خودرو حضور دارد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در زمان حاضر به بیش از ۲۵ کشور دنیا صادرات دارد و این گروه سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون دلار از محل صادرات ارز آوری برای کشور داشته است.

برچسب ها: ریخته گری ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار