باران می‌بارد

کارشناس هواشناسی استان گفت: سامانه بارشی که از روز گذشته فعالیت خود را در کشور شروع کرد عصر امروز در استان مرکزی هم شروع به فعالیت خواهد کرد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: سامانه بارشی که از روز گذشته فعالیت خود را در مناطق غربی و شمالی کشور شروع کرده عصر امروز در استان مرکزی هم به تدریج شروع به فعالیت خواهد کرد.

مرادی افزود: مطابق بررسی‌ها فعالیت بارشی این سامانه که از روز گذشته فعالیت خود را در مناطق غرب، شمال غرب و شمال کشور شروع کرده در ساعات عصر امروز در استان به تدریج شروع خواهد شد و تا فردا جمعه تداوم خواهد یافت.

او عمده فعالیت بارشی این سامانه را از امشب تا قبل از ظهر فردا جمعه عنوان کرد که در مناطقی از نیمه شمال و نوار غرب استان تداوم خواهد یافت.
کارشناس هواشناسی استان گفت: همچنین به دلیل افزایش سرعت وزش باد در بعضی از ساعات احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات دور از انتظار نیست.
مرادی افزود: بر این اساس با توجه به لغزندگی و کاهش دید ناشی از بارش برف و باران، احتمال کولاک برف و پدیده مه، اختلال تردد در گردنه‌ها (به خصوص گردنه‌های دخان، نقره کمر، گیان و زالیان) و بعضی جاده‌های کوهستانی استان پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: برای بعضی معابر شهری و روستانی در مناطق کوهستانی به خصوص شهر‌های تفرش، آشتیان، بخش نوبران در شهرستان ساوه، بخش خرقان در شهرستان زرندیه و بعضی مناطق کوهستانی به خصوص در شهرستان‌های کمیجان، فراهان، خنداب و شازند هم احتمال کولاک برف و پدیده مه پیش بینی شده است.
کارشناس هواشناسی استان با اشاره به گرادیان فشار، سرعت وزش باد از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آتی نسبتا شدید تا شدید پیش بینی کرد و افزود: از لحاظ دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد دمای روزانه هوا طی دو روز آینده بطور محسوسی کاهش خواهد یافت.

برچسب ها: باران ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.