اشتغال هزار و ۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های گلخانه‌ای شهرستان بروجن

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای بلداجی، نقنه و بروجن با ۹۰ هکتار مساحت برای هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

حسین برزگر در شورای اداری بخش بلداجی، اظهار داشت: اقدامات لازم از جمله گرفتن مجوز و تامین زمین برای مجتمع دامداری فرادنبه، نقنه و سفیددشت به مساحت ۱۳۷ هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به آب و هوای سرد بروجن، افزود: ۱۱ سردخانه نیمه‌تمام با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن قابلیت نگهداری محصول سیب‌زمینی چهارمحال و بختیاری را دارد و در کاهش ضایعات این محصول موثر است.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: ایجاد شهرک نهاده‌ها با توجه به تجربه بالای کشاورزان بروجن در دستور کار قرار دارد و اولین کارخانه تولید سم گیاهان در این شهرستان آماده بهره‌برداری می‌باشد.

وی بیان داشت: توافق اولیه اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین برای ایجاد نیروگاه خورشیدی با هلدینگ ایثارگران انجام شده است.

برزگر ادامه داد: با توجه به اختصاص بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی شهرستان بروجن به گلخانه‌ها، مشکل اصلی این واحد‌ها گاز است که امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر حل شود.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تولید و عرضه نهاده‌های کشاورزی را در شهرستان بروجن توسعه دهیم در همین خصوص اولین کارخانه سموم کشاورزی در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

برزگر با بیان اینکه یکی از مشکلات توسعه شهرک‌ها گلخانه‌ای، گاز است، یادآور شد: بهترین توت فرنگی استان و گل شاخه بریده کشور و یکی از بهترین مراکز تولید نهال در بخش بلداجی می باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ایجاد مجتمع تولید تخم‌مرغ برای بخش بلداجی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.