واکنش مقامات حماس به جلسه دادگاه لاهه درباره پرونده نسل‌کشی اسرائیل

مقامات حماس اعلام کردند: دادگاه لاهه ضمن محکوم کردن رژیم صهیونیستی، عدالت را برای فلسطینیان محقق می کند. 

باسم نعیم، عضو دفتر سیاسی حماس در خصوص شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب «نسل‌کشی» در فلسطین و برگزاری اولین جلسه استماع آن در دادگاه لاهه گفت: «ما از تشکیل پرونده [علیه اسرائیل] به اتهام پاکسازی قومی و نسل کشی [فلسطینیان] استقبال می‌کنیم و مشتاقانه منتظر تصمیمی از سوی دادگاه هستیم که عدالت را برای قربانیان [فلسطینی] محقق کند، به تجاوز به غزه پایان دهد و جنایتکاران جنگی را پاسخگو کند.»

به گزارش الجزیره، سامی ابوزهری، یکی دیگر از رهبران جنبش حماس در این خصوص گفت: «مردم فلسطین با نگرانی و علاقه فراوان جلسه دادگاه لاهه را دنبال می‌کنند. ما از دادگاه می‌خواهیم که تمام فشار‌ها را رد کند و تصمیمی برای جرم انگاری اشغالگری اسرائیل و توقف تجاوز به غزه بگیرد». 

گفتنی است، دادگاه بین المللی دادگستری یا همان دادگاه لاهه امروز (پنجشنبه) جلسه رسیدگی به پرونده «نسل کشی» علیه فلسطینیان را آغاز کرد. آفریقای جنوبی این پرونده را باز کرده است. حقوق‌دانان طی این جلسه به دادگاه عالی سازمان ملل گفتند در بحبوحه جنگ غزه بیش از ۲۳ هزار فلسطینی که عمدتا زن و کودک بودند، کشته شدند. به گفته سازمان ملل، اکثر جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه آواره شده و در محاصره رژیم صهیونیستی با کمبود شدید غذا، آب و دارو مواجه هستند. 

این پرونده استدلال می‌کند که رژیم صهیونیستی کنوانسیون نسل‌کشی را نقض کرده و برای اثبات آن یک سند ۸۴ صفحه‌ای ارائه کرده است. 

آدیلا حسیم، وکیل مدافع آفریقای جنوبی به دادگاه بین المللی دادگستری گفت که تل‌آویو هر هفته با ۶ هزار بمب غزه را بمباران می‌کند. او تصریح کرد: «در غزه هیچ کس حتی نوزادان هم در امان نیستند. هیچ چیز نمی‌تواند این رنج را متوقف کند، مگر دستور این دادگاه». 

در حال حاضر تعدادی از حامیان فلسطین مقابل دادگاه لاهه تجمع کرده و پرچم‌های این کشور را در دست دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۱۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
انشاا..هر چه زودتر مردم غزه از این بدبختی نجات پیدا کنن
آخرین اخبار