حمایت بیش از هزار نهاد و جنبش در سراسر دنیا از آفریقای جنوبی

بیش از هزار نهاد در سراسر دنیا از آفریقای جنوبی به دلیل شکایت از رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه حمایت کردند.

بیش از هزار جنبش مردمی، حزب سیاسی، اتحادیه و سازمان مختلف در سراسر جهان ضمن حمایت از آفریقای جنوبی در پرونده‌ای که علیه رژیم صهیونیستی تشکیل داده، از دولت‌های خود خواستند تا روند شکایت از اسرائیل را تقویت کنند. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس، فدراسیون اتحادیه‌های مستقل در اردن و مجمع بین‌المللی زنان عراق از جمله تشکل‌هایی هستند که در این بیانیه مشترک با اشاره به وضعیت غزه تاکید کرده‌اند که طرف‌های «کنوانسیون نسل‌کشی» موظف به جلوگیری از آن هستند. 

در این بیانیه آمده است: «نیرو‌های اشغالگر اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بیمارستان‌ها، منازل مسکونی، اردوگاه‌های آوارگان متعلق به سازمان ملل، مدارس، عبادتگاه‌ها و گذرگاه‌ها را بمباران کرده و ده‌ها هزار فلسطینی را کشته و زخمی کردند. در همین حال، بیش از نیمی از کشته شدگان زن و کودک هستند». 

این سازمان‌ها با استناد به اظهارات علنی سران رژیم صهیونیستی که می‌گویند قصد دارند فلسطینیان را مجبور کنند تا به صورت دائمی به کشور‌های دیگر کوچ کنند، از آفریقای جنوبی و پرونده‌ای که علیه رژیم باز کرده به صورت علنی حمایت کردند. 

گفتنی است، آفریقای جنوبی به دلیل وقوع «نسل‌کشی» در فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه شکایت کرده است. امروز اولین جلسه استماع این دادگاه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار