دستگیری شکارچی غیر مجاز در آوج

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: یک شکارچی غیرمجاز به علت شکار چند گونه حیات وحش دستگیر شد.

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: یک شکارچی غیرمجاز که ۲ راس گوسفند وحشی و چهار قطعه کبک را در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع آوج شکار کرده بود، با هوشیاری به موقع محیط بانان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

وی با بیان اینکه اسله شکاری متهم نیز ضبط شده است، افزود: ۲ متهم دیگر نیز با شکارچی همکاری داشتند که پس از هماهنگی با دستگاه قضایی دستور تعقیب و بازداشت آن‌ها صادر شده است.

طاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به بارش برف نیرو‌های یگان حفاظت در مناطق مختلف استان در حالت آماده باش قرار دارند، بیان کرد: تجربه گذشته نشان داده که بیشترین تخلفات شکار در زمان بارش برف صورت می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: در هنگام بارش برف، گونه‌های حیات وحش به سمت ارتفاع پایین‌تر حرکت می‌کنند و شکارچیان با سواستفاده از این موقعیت، به حیوانات آسیب می‌زنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: از آن جایی که گروه‌های جانوری در زمان بارش برف به سکونت‌گاه‌های انسانی نزدیک می‌شوند، از عموم مردم خواهشمندیم که آسیبی به حیات وحش وارد نکنند و در حد توان به حیوانات کمک کنند.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده باشگل در تاکستان، الموت و طارم سفلی در قزوین و همچنین دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در مناطق الموت شرقی، الموت غربی، آوج، آبگرم و الله آباد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار