زنجان در ارزش افزوده بخش کشاورزی رتبه ۲۳ کشور را دارد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر پایه آخرین داده‌های استخراج شده، ارزش افزوده بخش کشاورزی استان معادل ۸.۵ همت است و زنجان با دارا بودن ۱.۷۴ درصد ارزش افزوده کشور در این بخش رتبه ۲۳ کشوری را دارد.

ایرج امینی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: استان زنجان با دارا بودن ۲۲ هزار کیلومتر مربع مساحت خاکی و سهم ۱.۳۳ درصدی از مساحت خاکی کشور، در این شاخص رتبه ۲۰ را در بین استان‌های کشور دارد.

وی ادامه داد: ۲.۷ درصد از شاغلین بخش کشاورزی سال ۱۴۰۱ کل کشور در استان زنجان مشغول به کار هستند و این استان با دارا بودن ۹۶ هزار نفر شاغل در بخش کشاورزی، رتبه ۱۶ را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

امینی گفت: موجودی سرمایه خالص بخش کشاورزی استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۲ همت بوده است و زنجان ۱.۵ درصد موجودی سرمایه خالص بخش کشاورزی کشور را دارد.

وی افزود: در این سال تشکیل سرمایه ثابت خالص استان در بخش کشاورزی معادل ۸.۴ همت بوده و ۱.۴ درصد از سرمایه ثابت خالص تشکیل شده در بخش کشاورزی کشور مربوط به استان زنجان بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: ۱.۶ درصد از آب مصرف شده در بخش کشاورزی سال ۱۴۰۰ کل کشور در این استان زنجان بوده است.

امینی اظهار کرد: استان زنجان با مصرف ۱.۳۱۲ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی رتبه ۱۸ را در بین استان‌های کشور داشته است.

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.