معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

هزینه جبران خسارت کشاورزان از محل اعتبارات حوادث پرداخت می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از خسارت ۳۸۶ میلیارد تومانی به باغات و مزارع استان خبر داد و گفت: هزینه جبران خسارت کشاورزان ازمحل ماده ۱۰ و ۱۱ اعتبارات حوادث پرداخت می شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از  روابط عمومی استانداری کردستان، امیر قادری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهارداشت: با توجه به اینکه امسال مراسم سالگرد ارتحال امام بیشتر به صورت استانی و شهرستانی برگزار می شود، باید تلاش کنیم تا این مراسمات در شأن ایشان برگزار گردد و لذا دستگاه های مختلف آمادگی لازم را در این ایام داشته باشند.
وی پیرامون اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ که مربوط به مدیریت بحران است، بیان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور بخشی از این اعتبارات را در اختیار دستگاه های ملی قرار می دهد و لذا ادارات استانی باید پیگیر سهم خود از دستگاه های ذیربط و مافوق خود در سطح کشور باشند.
 قادری از خسارت ۳۸۶ میلیارد تومانی به باغات و مزارع استان خبر داد و افزود: بنابراین ضروری است مردم و صاحبان زمین های زراعی و باغات با بیمه ارتباط مستمر داشته و مردم برای استفاده از این ظرفیت توجیه شوند.
وی با بیان اینکه هزینه جبران خسارت کشاورزان نیز از محل ماده ۱۰ و ۱۱ اعتبارات حوادث پرداخت می شود، بیان کرد: در صورتی که رقمی به این منظور در اختیار استان قرار بگیرد حتما به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کردستان در خصوص آتش سوزی در مراتع و جنگل ها گفت: در سالجاری با توجه به نزولات جوی که وجود داشت قطعا نسبت به گذشته خطرات بیشتری محیط زیست استان را تهدید می کند.
قادری بیان کرد: نه تنها آبیدر، بلکه تمام نقاط جنگلی استان باید زیرپوشش حفاظت در برابر آتش سوزی قرار بگیرد و در این زمینه لازم است از مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد این حوزه استفاده کنیم، چراکه مردم نشان داده اند در هر عرصه ای از جمله مهار آتش سوزی می توانند نقش مؤثری ایفا کنند.
وی یادآور شد: در سال ۹۴ آتش سوزی های نسبتا شدیدی در سطح استان رخ داد، اما خوشبختانه طی دو سال گذشته با جذب مشارکت بیشتر روستائیان و دهیاریها و همکاری بیشتر فرمانداریها، این آتش سوزیها به حداقل رسید.
قادری عنوان کرد: با هماهنگی دفتر امور روستایی استانداری از محل اعتبارات دهیاریهای استان تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با آتش سوزی خریداری شود.
وی افزود: پرداخت اعتبارات بیشتر به دهیاری هایی که در زمینه پیشگیری از آتش سوزی فعالیت بهتری دارند، می تواند در کاهش احتمال آتش سوزی در نقاط مختلف استان اثرگذار باشد.

انتهای پیام/م

تمام نقاط جنگلی استان کردستان باید زیرپوشش حفاظت در برابر آتش سوزی قرار بگیرد

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.