پاک‌فطرت:

شیراز در بحث معماری در دنیا حرف برای گفتن دارد

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه جای مسکن پیش‌ساخته، ارزان و صنعتی و سبک با مصالح جدید در صنعت ساختمان کشور خالی است، گفت: در بحث نما و معماری شهر شیراز در دنیا حرف برای گفتن دارد.

علیرضا پاک فطرت در بیست و یکمین اجلاس انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران شیراز، گفت: در شهری که نیروی انسانی متخصص و مصالح خوب وجود دارد؛ همین مهندسان به کشور‌های دیگر می‌روند و کار‌های خوبی ارائه می‌کنند؛ چرا این نیرو‌ها در کشور خودمان کار نکنند؟

او با بیان اینکه جای مسکن پیش‌ساخته، ارزان و صنعتی و سبک با مصالح جدید در صنعت ساختمان کشور خالی است، تصریح کرد: در بحث نما و معماری شهر شیراز در دنیا حرف برای گفتن دارد.

او با اشاره به بیمه‌های ساختمانی کارگران، آن را تنها بهانه‌ای در بروکراسی اداری دانست و گفت: بین ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه پروانه را باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت تا کارگران ساختمانی بیمه شوند، اما این امر اجرایی نمی‌شود. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، تنها راه برای بیمه کارگران ساختمانی را این دانست که در هر شهری شورای اسلامی شهر، شهردا‌ی و تامین اجتماعی به ازای هر متر ساخت‌وساز برآورد کنند چند نفر نیروی انسانی نیاز است و مالک را موظف کنند تا آن تعداد نیروی انسانی را به مدت معین براساس قرارداد بیمه کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان‌سازی در کلانشهر شیراز و صدرا سخت شده است و برای گرفتن یک پروانه یا پایان کار به اندازه کل زمان ساخت‌وساز زمان می‌برد که اگر این مسئله حل شود، در هزینه‌ها و زمان به شدت صرفه‌جویی می‌شود.

او با اشاره به اخذ انشعابات آب، برق و گاز، تاکید کرد: اگر خدماتی که به مسکن دولتی داده می‌شود، به مسکن شخصی‌ساز هم داده شود، دیگر دولت انرژی خود را برای ساخت مسکن دولتی نمی‌گذارد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به برخی قانونگذاری‌ها در راستای تسهیل در حوزه ساخت و ساز در مجلس گفت: در این راستا حتی ما قوانینی مثل قانون تسهیل کسب و کار را داشتیم و تامین ما بر تسهیل در صدور مجوز‌ها بود.

او افزود: این برای ما قابل قبول نیست که زمان صدور پروانه و مجوز‌های ساختمان طولانی شود و قانون بعدی تسهیل و تامین زیر ساخت‌هاست که بایدهمه ابعاد آن بررسی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار