نشست سران آمریکا برای توافق درباره کمک به اوکراین

نشست سران آمریکا برای کمک به اوکراین درحالی برگزار شد که کنگره همچنان با کمک ۶۱ میلیاردی به اوکراین مخالف است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان نشستی در کاخ سفید از نمایندگان کنگره خواست به کمک‌های این کشور به اوکراین که در حال حاضر به دلیل عدم توافق بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر بودجه اضافی متوقف شده است، ادامه دهند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید پس از این دیدار در بیانیه‌ای اعلام کرد این دیدار روشن شد که ناتوانی کنگره در اقدام، امنیت آمریکا، ناتو و بقیه جهان آزاد را به خطر می‌اندازد.

در ادامه این بیانیه آمده است که بایدن تاکنون از مذاکرات پارلمانی دور مانده، اما اعلام کرده است که در بحث‌های جاری در سنا که اکثریت دموکرات‌ها را دارد، پیشرفت دلگرم کننده حاصل شد.

در مجلس نمایندگان که اکثریت آن جمهوری خواهان هستند، وضعیت متفاوت است. مایک جانسون، رئیس محافظه کار آن، گفت که این نشست مثمر بود و تاکید کرد که اهمیت‌کمک‌های ارائه شده به اوکراین را درک می‌کند، با این حال او تاکید کرد که بزرگترین اولویت کنونی آمریکا مرز با مکزیک است، جایی که هزاران مهاجران روزانه وارد این کشور می‌شوند.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا، گفت که دیدار با بایدن بسیار مثبت بود و خواستار راه حل همزمان برای مسائل مهاجرت و کمک به اوکراین، بر اساس اجماع بین دو طرف شد.

رئیس جمهور آمریکا برای ادامه کمک نظامی به اوکراین ۶۱ میلیارد دلار درخواست کرده است، اما جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان در ازای آن خواستار تشدید آشکار سیاست مهاجرتی او هستند.

 جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، پیش از این نشست بر نیاز فوری و فوری برای ادامه تحویل تسلیحات و تجهیزات به اوکراین تاکید کرده بود. وی با اشاره به اینکه آخرین کمک اعلام شده از سوی آمریکا در ۲۷ دسامبر بود، گفت: از آن زمان تاکنون هیچ کمک دیگری صورت نگرفته است و تا زمانی که بودجه دریافت نکنیم، کمک دیگری نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار