سامسونگ سال گذشته میلادی از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ با ارائه حداقل جزئیات رونمایی کرد. حالا مشخصات بیشتری از این پردازنده اعلام شده است.

سامسونگ سال گذشته میلادی از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ با ارائه حداقل جزئیات رونمایی کرد. حالا مشخصات بیشتری از این پردازنده اعلام شده است که به‌تازگی گوشی‌های گلکسی S۲۴ و S۲۴ پلاس با بهره‌مندی از آن معرفی شده‌اند.

اگزینوس ۲۴۰۰ دارای ۱۰ هسته پردازنده است که شامل هسته قدرتمند Cortex-X4 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز و ترکیبی از دو هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز می‌شود. همچنین چهار هسته کارآمد Cortex-A۵۲۰ با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز نیز وجود دارد.

کره‌ای‌ها قبلاً تایید کرده بودند که عملکرد چیپست جدید در زمینه پردازنده ۱.۷ برابر بهتر شده است و ترکیب هسته‌های قدرتمند آن نیز کاملاً امیدوارکننده به‌نظر می‌رسند. با این وجود، باید دید که این چیپست چه عملکرد واقعی در دستگاه‌های سری گلکسی S۲۴ پس از عرضه آن‌ها ارائه خواهد کرد، به‌خصوص در مقایسه با رقیب اصلی خود، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳.

برای وظایف مربوط به گرافیک، این پردازنده از GPU سامسونگ Xclipse 940 بهره می‌برد. این پردازشگر گرافیکی براساس معماری RDNA 3 AMD ساخته شده است و از ویژگی‌هایی مانند رهگیری پرتو سطح سخت‌افزار پشتیبانی می‌کند.

هرچند برخی جزئیات آن مانند تعداد WGP‌ها و سرعت کلاک آن‌ها اعلام نشده است، اما سامسونگ ادعا کرده که GPU این پردازنده می‌تواند بازی‌های 4K را به‌صورت ۱۲۰ فریم در ثانیه یا بازی‌های ۱۴۴۰p را به‌صورت ۱۴۴ فریم در ثانیه اجرا کند.

عملکرد اگزینوس ۲۴۰۰ همچنین در زمینه NPU (واحد‌های پردازش عصبی) بهتر شده است و سامسونگ نوید بهبود ۱۴ برابری نسبت به نسل قبلی را وعده داده است.

به استثنای کشور‌های خاصی مانند ایالات متحده، چین، کانادا و ژاپن، مدل‌های گلکسی S۲۴ و S۲۴ پلاس که در سراسر جهان عرضه خواهند شد، دارای تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ هستند. هرچند هنوز مشخصات زیادی از این تراشه اعلام نشده است، اما طبق مشخصاتی که در اختیار داریم، به‌نظر می‌رسد که اگزینوس ۲۴۰۰ قادر به انجام وظایف سنگین و همچنین تجربه روان بازی‌های موبایلی پیشرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۲:۲۹ ۲۸ دی ۱۴۰۲
اگزینوس از بهترین وکاربردی ترین تراشه های سامسونگ است