صنعا: درباره عملیات دریایی ارتش یمن واکنش‌های مثبتی دریافت کردیم

دولت صنعا اعلام کرد که واکنش‌های مثبتی را از سوی کشور‌های عربی و دوست در خصوص عملیات ارتش در دریای سرخ و دریای عرب دریافت کرده است.

وزارت امور خارجه در دولت صنعا شنبه اعلام کرد: واکنش‌های مثبتی را از سوی کشور‌های دوست و برادر در خصوص حملات گسترده به کشتی‌های دشمن اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر اراضی اشغالی هستند، دریافت کردیم.

به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما به کشور‌های برادر و دوست اطلاع دادیم که تصمیم ما برای ممانعت از کشتیرانی اسرائیل در دریای سرخ و دریای عرب محدود به جلوگیری از عبور کشتی‌های دشمن اسرائیلی یا حرکت به سمت بنادر آن در فلسطین اشغالی است. هدف ما متوقف کردن تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و رفع محاصره مردم فلسطین است.

در این بیانیه آمده است: هیچ خطری برای کشتیرانی بین‌المللی وجود ندارد. آمریکا پشت تحریک و تحت فشار قرار دادن برخی شرکت‌های کشتیرانی برای تغییر مسیر خود با هدف توقف هر گونه فشار بر دشمن صهیونیستی برای ادامه جنایاتش علیه مردم فلسطین قرار دارد.

در این بیانیه مطرح شده است: کشور‌ها اعلام کردند که اهداف انسانی عملیات یمن در دریای سرخ را درک می‌کنند.

پس از اینکه چهارشنبه گذشته آمریکا اعلام کرد انصارالله یمن را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است، ارتش یمن حملات خود را در دریای سرخ و دریای عرب تشدید کرد.

آمریکا و انگلیس پیشتر حملاتی را به پایگاه‌های ارتش یمن در واکنش به حملات ارتش یمن به کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی در دریای سرخ انجام دادند.

ارتش یمن در آن زمان اعلام کرد در نتیجه ۷۳ حمله هوایی آمریکا و انگلیس به صنعا و استان‌های حدیده، تعز، حجه و صعده پنج تن شهید و شش تن دیگر زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
خدا رحمت کند پدر و مادر تک تک مردم یمن که سخت پشت برادران مسلمان و فلسطینی خود ایستادند
آخرین اخبار