تداوم سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : کار سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در ۲۴ سایت استان همچنان تداوم دارد.

ثریا قربانی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : عملیات سرشماری زمستانی به منظور آگاهی از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی، هر سال با شروع فصل زمستان و با استفاده از تلسکوپ، دوربین‌های چشمی و نصبی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این سرشماری با حضور تیم‌هایی از خود استان و تهران از روز ۱۲ دی‌ماه سال جاری در سایت‌های استان آغاز شده و تا روز ۱۲ بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: اطلاعات و نتایج حاصل از سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر به عنوان پایه و اساس بررسی اندازه و تغییرات جمعیتی در برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی جمعیت‌های پرندگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قربانی اضافه کرد: بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاه‌های آن‌ها که از نتایج این سرشماری‌ها حاصل شده نشان می‌دهد تعداد پرندگان مهاجر در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود پنج هزار قطعه انواع پرندگان در منابع آبی و تالاب‌های استان سرشماری شده بودند افزود: عمده کاهش تعداد پرندگان در انواع اردک ها، حواصیل خاکستری، انواع آبچلیک و پرستوی دریایی بوده است .

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار