برگزاری مراسم اعتکاف در ۳۴ مسجد استان کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : اعتکاف مجموعاً در ۳۴ مسجد استان کرمانشاه برای تمام اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این مراسم صورت بگیرد.

حجت الاسلام محمد میرزایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و اعیاد پیش رو، گفت : یکی از مناسبت‌هایی که در ماه رجب وجود دارد مراسم معنوی اعتکاف در ایام‌البیض است که در همین راستا برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اعتکاف ماه رجب در روز‌های ۱۳.۱۴ و ۱۵ این ماه برگزار می‌شود، گفت: مراسم اعتکاف امسال از روز پنج‌شنبه پنج بهمن مصادف با میلاد امیرالمومنین (ع) الی شنبه هفتم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اعتکاف یک عمل مستحبی است که در روایات و احادیث معصومین (ع) به آن بسیار تاکید شده است و به‌عنوان سنت پیامبر اکرم (ص) در کشور‌های اسلامی برگزار می‌شود.

میرزایی گفت: امسال در استان کرمانشاه نیز برگزاری مراسم اعتکاف با توجه به تاکید نماینده، ولی فقیه در استان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و یکی از محور‌های اصلی حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم معنوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بر همین اساس اعتکاف مجموعا در ۳۴ مسجد استان کرمانشاه برای تمام اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این مراسم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در شهر کرمانشاه نیز هشت مسجد برگزاری اعتکاف را به صورت ویژه در دستور کار دارند که چهار مسجد ویژه آقایان و چهار مسجد برای بانوان تدارک دیده شده است.

میرزایی بیان کرد: چهار مسجد شامل مسجد جامع، چهارمین شهید محراب، مسجد روستای رزین بلوار و مسجد آل آقا برای بانوان و مساجد مسجدالنبی (ص)، زندان دیزل‌آباد ویژه زندانیان، مسجد حاج شهبازخان و عماددواله برای آقایان پیش بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه حضور نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف امسال پرشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: مسجد آل آقا برای دختران و مسجد عماددوله برای پسران به صورت دانش‌آموزی آماده‌سازی شده است.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در اعتکاف، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که حدود چهار الی پنج هزار نفر در استان کرمانشاه برای مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند که سهم شهر کرمانشاه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.