بازگشت ۳ هزار و ۳۶۹ هکتار از عرصه‌های ملی خوزستان به بیت المال

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: سه هزار و ۳۶۹ هکتار از عرصه‌های دولتی تصرف شده در ۹ ماهه امسال خلع ید و به بیت المال برگشت داده شد.

علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان در خصوص خلع ید اراضی ملی تصرف شده استان گفت: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان به طور جدی پیگیر موضوع اراضی ملی تصرف شده در استان است و با اقدامات به‌ موقع مدیران قضایی و دادستان‌های استان، نتایج قابل توجهی در این بخش حاصل شد.

او افزود: از این میزان اراضی رفع تصرف شده در استان، سه هزارو ۱۵۸ هکتار آن مربوط به منابع طبیعی و ۲۱۱ هکتار از اراضی ملی بوده است.

آقای دهقانی یادآور شد: براساس قانون، جنگل‌ها و کوه‌ها جزو انفال بوده و قابل تملک خصوصی نیستند و به همه مردم تعلق دارند به همین دلیل قوه قضاییه و به دنبال آن دادگستری‌ها به صورت جدی به این موضوعات ورود کرده و با نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی، مانع سوء استفاده سودجویان شده‌اند.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: با هرگونه تعرض و تصرف افراد سودجو نسبت به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های منابع طبیعی و اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، منابع طبیعی، بستر و حریم قانونی رودخانه‌ها می‌کنند برخورد قاطع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.