نتایج بررسی صلاحیت نامزد‌های خبرگان امروز اعلام می‌شود

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: نتایج بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات خبرگان رهبری امروز اعلام می‌شود.

پیرفلک دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: وزارت کشور اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری را امروز اعلام می‌کند و کسانی که رد صلاحیت شده‌اند می‌توانند به‌مدت سه روز اعتراض خود را ثبت کنند.

او افزود: ۲۲ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری داوطلب شدند که از این تعداد تاکنون ۸ داوطلب انصراف دادند و ۱۴ نفر در عرصه داوطلبی باقی مانده اند.

پیرفلک با اشاره به اطلاع رسانی نتیجه بررسی‌ها به نامزد‌ها، گفت: افراد رد صلاحیت شده می‌توانند اعتراض خود را از ششم تا هشتم بهمن ماه در درگاه میز خدمت شورای نگهبان به ثبت برسانند.

او افزود: شورای نگهبان از نهم تا هجدهم بهمن ماه به بررسی اعتراض‌ها پرداخته و ۱۹ بهمن ماه اسامی قطعی نامزد‌های انتخابات خبرگان رهبری اطلاع رسانی می‌شود.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و ۷۴۷ نفر برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند که پیش از این صلاحیت بیش از نیمی از آنان در هیأت‌های اجرایی و نظارت تأیید شده بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره ۴ ساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار